کارآفرینان در حال تغییر دادن دنیا  هستند
ارسالی از مخاطبان

کارآفرینان در حال تغییر دادن دنیا هستند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 28510
* امین آصفی

* امین آصفی


بی تردید کارآفرینی نقش بسيار کليدی در توسعه ی اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد. به قول شومپيتر، کارآفرینی موتور توسعه اقتصادی است که بدون آن هيچ کشوری نمیتواند به توسعه ی اقتصادی دست یابد. در نظام اقتصادی توسعه یافته نوآوران، صاحبان فكر و ایده سرمایه های اصلی یك بنگاه اقتصادی و از عوامل اصلی توسعه پایدار محسوب می شوند
احتمالاً شما بسیار با آنچه که هم اکنون عده زیادی آن را " اقتصاد نرم افزاری "جدید می نامند ؛ سرو کار دارید . آن برنامه‌های کوچک سبب سرگرمی و بهره‌وری بیشتر ما از گوشی‌های هوشمند و ابزارهایی چون آیپد می باشند که درآمد سالانه بازار آنها از یک میلیارد دلار بیشتر و به سرعت رو به پیشرفت است . این پول از طریق فروش ‌نرم افزارها ، فروش محصولات از طریق نرم‌افزارها و فروش فضای تبلیغاتی در این نرم‌افزارها حاصل می‌شود.
در اینجا به نقش و جایگاه کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار اشاره شده و کارآفرین به عنوان نيروی محرکه اصلی توسعه جوامع مورد توجه قرار می گيرد. به همين جهت تعریفی  از مفهوم  کارآفرین انجام گرفت


کارآفرینان چه کسانی هستند؟

•  یک کارآفرین سنتی کسی است که به دنبال فرصت ها در شرایطی است که دیگران به عنوان مشکلات یا تهدید به آن می نگرند .
یک کارآفرین سنتی یک فرد خطر‌پذیری است که اقدام می کند برای دنبال کردن فرصت ها که دیگران آن را درک نمی کنند ، یا حتی ممکن است به عنوان مشکلات یا تهدیدات  به آن بنگرند . برخی افراد کارآفرین سریالی می شوند به این معنی که آن ها فعالیت های جدیدی را یکی پس از دیگری راه اندازی و اداره می کنند ، از یک علاقه و فرصت به سوی بعدی می روند . یک چنین کارآفرین ها را در هر دو موسسات کسب وکار و غیرانتفاعی پیدا می کنیم .              
•  یک کارآفرین سریالی کسب وکارها و غیرانتفاعی هارا یکی پس از دیگری راه اندازی واداره می کنند ، ازیک منفعت وفرصت به سوی بعدی می روند .
یک عضو کارآفرینان هال آوفم  ، کارآفرین بودن را این گونه توصیف می کند : " ما بدنبال موقعیتی هستیم که بتوانیم کاری انجام دهیم : یک صنعتی که رقابت درآن خواب است ، امتیازی کسب نکرده است . سخت است که بلاک باستر دیگری را ایجاد کرد ، لیکن به این معنی نیست که نمی توانید سه شرکت درحال رشدخوبی داشته باشید . نکته این است که می خواهیم مشغول باشیم . "
دربخش غیرانتفاعی ، اسکات بیل از یک کارآفرین سنتی فراتر است . او از شغل اش در وزارت امور خارجه ایالات متحده کناره گیری کرد تا مجموعه  اطلس را به وجود آورد ، چیزی که او "مجموعه صلح درجهت عکس" ، می نامد . سازمان مدیران غیرانتفاعی را از هندوستان و کلمبیا به ایالات متحده آورد تا داوطلبانه برای غیرانتفاعی های محلی در حالیکه مهارت های مدیریتی خود را بهبود می بخشند ، خدمت کنند . بعداز یک سا ل آن ها باز می گردند به یک سازمان غیرانتفاعی درکشورهای خودشان ."من درست مثل یک کارآفرین کسب و کاری هستم" ، بیل می گوید ، "اما به جای این که در پی کسب چک حقوقی بالایی باشم سعی می کنم یک تاثیر بزرگ بگذارم ."


•  مزیت پیشگام بودن اول از اولین بودن درکشف یک چیزخاصی یا ورود به یک بازار می آید .
اینجا چند تا از کارآفرینان کسب وکار دیگری هستند که خواهان خطرپذیری بودند و به اندازه کافی هوشمند بودند برای رسیدن به شانس مزیت پیشگام اول . اگر چه هر کدام به عنوان یک فرد منحصر به فرد می باشند ،  آن ها چیزهای مشترکی دارند که همه ما ممکن است آرزوی داشتن آن ها را بکنیم ، هریک کسب وکارموفقی را براثر عقاید خوب و کار سخت به وجود آورده اند .

*کارآفرین حوزه فرهنگ

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم