کارگاه «کریسپر» و «کشت کراتینوسیت و ملانوسیت» برگزار شد
با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی؛

کارگاه «کریسپر» و «کشت کراتینوسیت و ملانوسیت» برگزار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 36892
دو کارگاه تئوری و عملی «کریسپر» و «کشت کراتینوسیت و ملانوسیت» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در محل مرکز تحقیقات پوست برگزار شد.


دو کارگاه تئوری و عملی «کریسپر» و «کشت کراتینوسیت و ملانوسیت» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در محل مرکز تحقیقات پوست برگزار شد.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین روز از کارگاه‌های تئوری و عملی آشنایی با کریسپر توسط مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در محل مرکز تحقیقات پوست برگزار شد.
این کارگاه  که در طول دو روز و پیش از دومین سمپوزیم پوست، ترمیم، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حال برگزاری است در روز اول با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و پزشکان در حوزه  های مهندسی بافت، ژن‌درمانی و سلول‌های بنیادی برگزار و در 2 بخش تئوری و عملی به شرکت‌کنندگان مطالب مورد نظر ارائه شد.
 در کارگاه  CRISPR در محورهایی از قبیل معرفی سیستم CRISPR و مکانیسم عمل و کاربردها؛ انواع بهینه‌سازی انجام شده بر سیستم CRISPR؛ آشنایی با روش‌های بررسی عملکرد سیستم کرسیپر؛ کاریرد سیستم CRISPR در ایجاد مدل‌های حیوانی و مطالعات پیش بالینی؛ اصول طراحیGRNA همچنین معرفی سایت‌های پرایمر در دستاوردهای کرسیپر به  شرکت‌کنندگان ارائه شد. در پایان کارگاه‌ها  نیز بحث و تبادل‌نظر پیرامون مطالب ارائه شده، صورت گرفت.
کارگاه عملی «کشت کراتینوسیت و ملانوسیت و پیوند آن بر بیمار ویتیلیگو»، جداسازی و کشت فیبروبلاست، جداسازی سلول‌های چربی (SVF) به دو روش دستی و اتوماتیک نیز توسط مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار شد.
این کارگاه که پیش از دومین سمپوزیم پوست، ترمیم، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و پزشکان در حوزه‌های مهندسی بافت و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار و در 2 بخش تئوری و عملی به شرکت‌کنندگان مطالب مورد نظر ارائه شد.
محورهای کارگاه شامل جداسازی  و کشت فیبروبلاست؛ کراتینوسیت وملانوسیت پیوند در بیمار ویتیلیگو؛ جداسازی سلول‌های چربی (SVF) با دستگاه ریسل؛ به صورت تئوری و عملی به شرکت‌کنندگان ارائه شد. در پایان کارگاه‌ها  نیز بحث و تبادل‌نظر پیرامون مطالب ارائه شده، صورت گرفت.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم