کارگاه زیست‌مواد پیشرفته در پزشکی بازساختی برگزار شد

کارگاه زیست‌مواد پیشرفته در پزشکی بازساختی برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 37558
کارگاه زیست مواد پیشرفته در پزشکی بازساختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و به همت دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف، برگزار شد.


کارگاه زیست مواد پیشرفته در پزشکی  بازساختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و  به همت دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف، برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاهی با عنوان زیست مواد پیشرفته در پزشکی  بازساختی در تاریخ 17 لغایت 19 شهریورماه سال جاری به همت دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف، برگزار شد. محورهای اصلی این کارگاه، معرفی زیست مواد نوین و همچنین کاربرد این مواد در حوزه‌های مختلف پزشکی و پزشکی بازساختی است.
در روز نخست این کارگاه امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در رابطه با تعاریف و کاربردهای علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه مطالبی پرداخت و با اشاره به آینده علم پزشکی و استفاده از علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در درمان انواعی از بیماری‌های صعب‌العلاج گفت: در گذشته درمان بیماری‌های واگیرداری مانند وبا از اهمیت بالایی برخوردار بود و سرطان بیماری کاملاً کشنده بود. درصورتی‌که هم‌اکنون درمان بیماری سرطان به‌وسیله پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز انجام می‌گیرد.
حمیدیه ادامه داد: امروزه تصور اینکه تنها پزشکان می‌توانند جان یک فرد را نجات دهند تغییریافته و در جوامع علمی اعتقاد به راین است که همکاری رشته‌های مختلف اعم از مهندسی، علوم زیستی و علوم پزشکی لازم است تا بتوان با پیشبرد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سطح سلامت و امید به زندگی را بین افراد مختلف جامعه شوند بهبود داد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در ادامه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های این ستاد از جمله برگزاری کارگروه‌های تخصصی با حضور جمعی از اساتید پایه و بالین و مهندسی، شوراهای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تأسیس مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سه استان، راه‌اندازی اولین مرکز ملی حیوانات آزمایشگاهی کشور در کرمان، برگزاری المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی، مشارکت در تدوین و ابلاغ اولین ضوابط ثبت و ورود فرآوردهای بیولوژیک با تمرکز بر سلول، بافت، ژن ارائه کرد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم