1366 مجموعه تلاش می‌کنند تا فناوری‌های حوزه برق و الکترونیک توسعه یابد

1366 مجموعه تلاش می‌کنند تا فناوری‌های حوزه برق و الکترونیک توسعه یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79651
یکی از حوزه‌های فناورانه‌ای که با تلاش فناوران و صنعتگران، بازاری پر رونق دارد، صنعت برق، الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار است.

عرصه‌ای فناورانه که جولانگاه یک هزار و 366 شرکت دانش‌بنیان شده است. مجموعه‌هایی که امروز با تولید محصولات و تجهیزات فناوارنه، سهمی قابل توجه در توسعه این حوزه‌های کاربردی در صنایع مختلف کشور دارند. بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در حال حاضر 6 هزار و 470 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کند که بخش بزرگی از آنها در این حوزه به ثبت رسیده‌اند.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ارائه خدمات حمایتی به این مجموعه‌ها به جزیی جدایی‌ناپذیر در زیست‌بوم فناوری و نوآوری بدل شده است. پلت‌فرمی که در کنار حمایت‌های مادی برای توسعه محصولات و بازارسازی برای آنها انواع مختلفی از خدمات و حمایت‌ها مانند ارائه معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات نظام وظیفه، ارائه بیمه و غیره را نیز برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

حوزه‌ برق، الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار از جمله فناوری‌هایی هستند که با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان روند رو به رشدی را تجربه کرده‌اند و محصولاتی چون «مدارهای الکترونیکی و مخابراتی»، «سیستم‌های نظارت تصویری پیشرفته الکترونیکی»، «سیستم‌های الکترومکانیکی شامل موتورهای الکتریکی و اکچوئیتورهای الکترومغناطیسی، سیستم های اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت تسترها و دستگاه های خاص»، «انواع گیرنده و فرستنده‌های دیجیتال» و غیره در این زمینه طراحی و تولید شده است.

تولیداتی که همگی بومی هستند و با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و روانه بازار شده‌اند. کاری که به کسادی بازار واردات و جهش تولید داخل منجر شده است. همچنین این کار شرایط را برای استفاده از توان داخلی برای تامین نیازهای کشور مهیا کرده است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فراخوان| 6 استان در پیک‌سایی مشارکت فناورانه می‌کنند
فراخوان| 6 استان در پیک‌سایی مشارکت فناورانه می‌کنند
99/03/13 - 10:45
فناوران ایرانی دستاوردهای خودروسازی را عرضه می‌کنند
فناوران ایرانی دستاوردهای خودروسازی را عرضه می‌کنند
97/10/12 - 11:21
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در  دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
95/05/13 - 12:14
بیشتر بخوانیم