15 کارگزار  شناسایی نیازهای فناورانه را سرعت می‌دهند

15 کارگزار شناسایی نیازهای فناورانه را سرعت می‌دهند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69913
یکی از خدمات ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت کشور، شناسایی نیازهای فناورانه و معرفی این نیازها به شرکت‌های دانش‌بنیانی است که توانایی ارائه پاسخ‌های فناورانه را دارند.

با توجه به تحول سریع فناوری در کشور، نیاز صنایع مختلف کشور به فناوری و نوآوری افزایش یافته است. تولید محصولات، تجهیزات و دستگاه‌های جدید فناورانه، می‌تواند خطوط تولید این صنایع را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد.

 

شرکت‌های دانش‌بنیان هموار در تلاش هستند که تجهیزات، خدمات و دستگاه‌های مورد نیاز این صنایع را تولید کنند تا نیازهای فناورانه این صنایع تامین شود. با این همه، این نیازها بسیار گسترده است و ممکن است یک شرکت دانش‌بنیان کوچک فعال در گوشه‌ای از کشور، توان رصد و شناسایی این نیازها را نداشته باشد.

 

بر این اساس، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اقدام به  شناسایی و معرفی کارگزاران رفع نیازهای فناورانه کرده است. این کارگزاران شناخته شده، با برقراری تعامل و ارتباط با صنایع مختلف، نیازهای فنی آنها را شناسیی می‌کنند و از سوی دیگر این نیازها را به شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند فعال در آن حوزه معرفی می‌کنند.

 

در واقع این شرکت‌های کارگزاری نقش واسطه میان صنعت و شرکت دانش‌بنیان را ایفا می‌کنند و ارتباط لازم را بین آنها برقرار می‌کنند. در حال حاضر 15 کارگزار رسمی از سوی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شناسایی شده است و در سایت این مرکز معرفی شده‌اند.

سنجش و دانش آیریک، توسعه نوآوری و فن آوری چاره جو، مدیریت فناوری بومرنگ هم آرا، توسعه مبادلات فناورانه ایرانیان، ایوان فناوری و نوآوری افرا، شتابدهنده فناوری و نوآوری کربن، کارآفرینان سبز خلیج فارس، کاریز اعتماد رایانه مهر، شبکه تحلیلگران فناوری آریا، راهبر سیستم دانش، مشاوران نیک پندار شریف، اطلاع افزار آویژه، رهپویان دانش و فن آوری فرا، نورآتیه‌سازان البرز و موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف، از جمله کارگزاران معرفی شده از سوی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
جهش در بومی‌سازی؛ 13 کارگزار تخصصی نیازهای فناورانه را شناسایی می‌کنند
جهش در بومی‌سازی؛ 13 کارگزار تخصصی نیازهای فناورانه را شناسایی می‌کنند
99/04/09 - 08:12
شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهای فناورانه حوزه پیشرانه‌های دریایی را رفع می‌کنند
شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهای فناورانه حوزه پیشرانه‌های دریایی را رفع می‌کنند
98/05/15 - 14:08
نیازهای فناورانه  فولاد توسط دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود
نیازهای فناورانه فولاد توسط دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود
98/03/13 - 09:55
بیشتر بخوانیم