41 محصول فناورانه دریایی استانداردسازی می‌شود
با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی؛

41 محصول فناورانه دریایی استانداردسازی می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 27051
با توجه به رویکرد اصلی ستاد توسعه فناوري و صنایع دانش‌بنیان دریایی مبنی بر حمایت از شرکت‌های فعال درزمینهٔ صنایع دریایی 19 محصول استاندارسازی شده و 41 محصول فناورانه دریایی دیگر استانداردسازی می‌شوند.



با توجه به رویکرد اصلی ستاد توسعه فناوري و صنایع دانش‌بنیان دریایی مبنی بر حمایت از شرکت‌های فعال درزمینهٔ صنایع دریایی 19 محصول استاندارسازی شده و 41  محصول فناورانه دریایی دیگر استانداردسازی می‌شوند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی باهدف استفاده مطلوب از ظرفیت شرکت‌های صنعتی، در جهت توانمندسازي داخلی ساخت تجهیزات،  ماشین‌آلات ، مواد مصرفی و خدمات صنعت دریایی، از صدور گواهینامه‌های تأیید فرایند ساخت و تأیید نوع  و  نمونه محصول، همچنین شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات حمایت می‌کند و تا کنون 19 محصول استاندارسازی شده و 41  محصول فناورانه دریایی دیگر استانداردسازی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، با توجه به رویکرد کلی ستاد توسعه فناوري و صنایع دانش‌بنیان دریایی مبنی بر حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع دریایی همچون "تولیدکننده تجهیزات و تأمین‌کنندگان خدمات"  ستاد بر آن شد تا به‌منظور تأمین  ناوگان ملی قطعات، تجهیزات، مواد، ملزومات و خدمات مصرفی، به حمایت از استانداردسازی محصولات فناورانه دریایی بپردازد،  که در این راستا در سال 1394 تعداد 19 محصول و خدمات فناورانه دریایی استانداردسازی شد. و  همچنین 41 محصول دیگر در حال طی کردن مراحل جهت دریافت استاندارد موردنظر هستند.

بر اساس سیاست‌های ابلاغ‌شده مقام معظم رهبري، برنامه مختلف تولید و پیشرفت کشور باید بر اساس توانایی‌ها و پتانسیل‌های داخل طراحی شوند. در این سیاست‌ها اعتقاد بر این است که ایران به‌عنوان کشوري قدرتمند به جهت داشتن منابع انسانی متخصص و توانمند و امکانات فراوان، قابلیت رسیدن به جایگاه مناسب در بخش‌های‌ مختلف را دارا است. به همین منظور راهکار رسیدن به این جایگاه نیز باور به توانمندی‌های داخلی و تلاش در جهت استفاده مطلوب از این توانمندی‌ها است. ضمن اینکه حمایت از تلاشگران داخلی در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز باید به‌عنوان یک ضرورت از این توانمندی‌ها موردتوجه قرار گیرد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم