«کن‌ست» مسیر درست شناسایی نیروی متخصص هوافضا در کشور است
یک گزارش: آسمان سمنان نظاره گر توانمندی دانشجویان ایرانی بود؛

«کن‌ست» مسیر درست شناسایی نیروی متخصص هوافضا در کشور است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 42875
افتتاحیه هفتمین دوره ملی و نخستین دوره بین المللی مسابقات کن ست با حضور ۱۷ تیم در فرودگاه ایوانکی سمنان برگزار شد‌.

افتتاحیه هفتمین دوره ملی و نخستین دوره بین المللی مسابقات کن ست با حضور ۱۷ تیم در فرودگاه ایوانکی سمنان برگزار شد‌.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، افتتاحیه هفتمین دوره ملی و نخستین دوره بین المللی مسابقات کن ست با حضور ۱۷ تیم ایرانی و خارجی با هدف تامین نیروی متخصص صنعت هوافضای کشور برگزار شد.

این مسابقات برای دانشجویان رشته هوافضا و تخصص های مرتبط با این رشته مانند مکانیک، برق و کنترل برگزار می شود تا این دانشجویان خلاق و نوآر، وارد چرخه فناوری هوافضا شوند.

کن ست نوعی ماهواره دانشجویی است که تمام شاخص های ماهواره واقعی را دارد و توسط جوانان و دانشجویان طراحی و ساخته می شود.

امسال در این مسابقات، ۷۴ تیم شرکت کردند که پس از دو مرحله داوری، ۱۷ تیم به مرحله نهایی رسیدند.

فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضا درباره ترکیب تیم های شرکت کننده در این دوره، می گوید: از ۷۴ تیم شرکت کننده در این دوره مسابقات، ۶۸ تیم از کشور ایران، ۳ تیم از کشور پرو، یک تیم از کشور ترکیه و یک تیم از کشور لبنان حضور داشتند.

به گفته وی، در نهایت ۱۷ تیم به مرحله نهایی رسیدند که از بین کشورهای خارجی تنها یک تیم از ترکیه نهایی شد و بقیه تیم ها از ایران هستند.

مسابقات کن ست که با حضور پرشور دانشجویان رونق زیادی گرفته است و به مدت دو ماه ادامه دارد، در اردیبهشت ماه سال آینده به خط پایان می رسد.

امسال از ۱۷ ماهواره ساخته شده که به پرواز درآمدند، ۱۴ ماهواره در کلاس سنجشی و ۳ ماهواره در کلاس اکتشافی هستند که این ماهواره های دست ساز و دانشجویی در مراسم افتتاحیه در آسمان فرودگاه ایوانکی سمنان به پرواز درآمدند تا توانایی سازندگان خود در عرصه پرواز، فرود و ارسال داده ها را به رخ دیگر تیم ها بکشند.

یکی از تفاوت های این دوره از مسابقات کن ست، افزایش ارتفاع پرواز ماهواره ها است، به گونه ای که در دوره های پیشین ارتفاع ۱۰۰ متر برای پرتاب در نظر گرفته شده بود که امسال، این ارتفاع به ۳۰۰ متر افزایش یافته است.

این مسابقات دانشجویی که به نوعی یک استارتاپ محسوب می شود برای برندگان خود اخبار خوشی را به همراه دارد، برندگان مسابقات کن ست، به پروژها و طرح های کلان ملی در حوزه فناوری های فضایی معرفی می شوند و آینده کاری روشنی برای آنها فراهم می کند.

 مسابقات کن‌ست شامل طراحی، ساخت و آزمون یک سیستم کوچک هوافضایی است که طی آن تیم‌های دانشجویی می‌توانند چرخه عمر چنین سیستمی را تجربه کنند. 

مسابقات کن‌ست ایران با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری هوافضا و علوم مرتبط با آن و شرکت در رقابتی هیجان انگیز و مطرح شدن ایده‌‌های نو، طراحی شده است و برگزار می‌شود.

امسال هفتمین دوره ملی این مسابقات، تجربه بین المللی شدن را پیدا کرد و دانشجویانی از دیگر کشورها نیز به این مسابقات راه یافتند.

پایان پیام/۲۳

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم