آموزش آشنایی با روش تحریک مکرر مغناطیسی فرا جمجمه‌ای
توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می‌شود؛

آموزش آشنایی با روش تحریک مکرر مغناطیسی فرا جمجمه‌ای


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35850
کارگاه آموزشی "آشنایی با روش تحریک مکرر مغناطیسی فرا جمجمه ای (rTMS) در درمان" توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می‌شود.



کارگاه آموزشی "آشنایی با روش تحریک مکرر مغناطیسی فرا جمجمه ای (rTMS) در درمان" توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می‌شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این دوره آموزشی سعی می‌شود در ابتدا در مورد تاریخچه ظهور روش‌های تحریک مغزی و نحوه اثر گذاری آن صحبت شود. سپس به بررسی نقش پارامترهای تحریک مغناطیسی مغز(TMS) از قبیل فرکانس، مکان تحریک، تعداد کل پالس‌ها پرداخته و انواع تکنیک‌های ارائه تحریک مغناطیسی مغز تشریح می‌شوند. در ادامه مروری بر انواع دستگاه‌های مختلف خواهد شد و مزایای هر کدام را برای استفاده در مراکز درمانی روانپزشکی بررسی خواهند شد. همپنین مواردی که بایستی برای استفاده ایمن این درمان درنظر گرفته شوند، توضیح داده خواهد شد. بصورت جزئی پروتکل‌های درمانی رایج در هر اختلال روانپزشکی بررسی خواهند شد و در پایان شرکت کنندگان با نحوه تعیین آستانه حرکتی آشنا خواهند شد.
آشنایی متخصصان مغز و اعصاب با کاربرد روش تحریک مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای در بازتوانی عصبی و آشنایی روانپزشکان با کاربرد روش تحریک مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای در درمان اختلالات روانپزشکی اهداف برگزاری این کارگاه است.
همچنین شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی در پایان در زمینه هایی همچون آشنایی با تاریخچه و مکانیسم عمل TMS، آشنایی با پارامترهای تحریک TMS(فرکانس، شدت ، فواصل بین تحریک و مکان تحریک)، نحوه تعیین کردن آستانه حرکتی و آشنایی با کاربردهای بالینی TMS در اختلالات روانپزشکی به خصوص اختلالات خلقی مهارت کسب می کنند. دانشجویان و متخصصان روانپزشکی، پزشکان عمومی، طب فیزیکی و توانبخشی، اعصاب و روان کودکان، روانشناسی و مشاوره می توانند در این کارگاه شرکت کنند همچنین این رویداد دارای امتیاز بازآموزی برای گروه های روانپزشکی، پزشکان عمومی، طب فیزیکی و توانبخشی، جراحی مغز و اعصاب، اعصاب و روان کودکان است.
کارگاه آموزشی "آشنایی با روش تحریک مکرر مغناطیسی فرا جمجمه ای (rTMS) در درمان" 28 تیرماه در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می شود.
آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم