ابزاری دانش‌بنیان رفتار کاربران بازی‌های رایانه‌ای را تحلیل می‌کند

ابزاری دانش‌بنیان رفتار کاربران بازی‌های رایانه‌ای را تحلیل می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69601
بازی‌سازی رایانه‌ای، از جمله حوزه‌های است که ارزش افزوده‌ای قابل توجهی به همراه دارد و به صورت جدی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری قرار گرفته است. یک شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه ابزاری به نام مغز «mind» طراحی کرده است که می‌تواند رفتار کاربران بازی‌های رایانه‌ای را تحلیل کند و این اطلاعات را برای بهبود بازی در اختیار شرکت‌های بازی‌ساز، قرار دهد.

محمد مهدی بهفر راد مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان بازی گستران گفت: حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای، به شکل گسترده‌ای در کشور مورد توجه فعالان فناور قرار گرفته است و شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور زیادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این عرصه فعالیت می‌کنند. این شرکت نیز پس از آنکه  از سوی این معاونت به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شد، فعالیت‌های خود را گسترش داد و محصولات متنوعی به بازار عرضه کرد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان بازی گستران همچنین گفت: یکی از محصولات این مجموعه، پلتفرم عرضه بازی آریو نام داشت، این سامانه امکان دریافت بازی را برای کاربران فراهم می‌کرد و استفاده‌کنندگان از این سامانه می‌توانند خدمات مختلفی دریافت کنند. روند تولید این سامانه نزدیک به 3 سال طول کشید و در نهایت نیز به بازار عرضه شد.  دیگر محصول این این شرکت، سامانه‌ای به نام مغز «mind» است که برای ارائه خدمات به شرکت‌های بازی‌ساز طراحی شده است.

بهفر راد ادامه داد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که رفتار کاربر و بازیکن را  تحلیل می‌کند. این تحلیل زوایای مختلفی را در برمی‌گیرد و هیجانات و علایق یک بازیکن بازی‌های رایانه‌ای را به شکلی هوشمندانه ثبت می‌کند. مجموع اطلاعات جمع آوری شده توسط این سامانه در اختیار تیم بازی‌ساز قرار می‌گیرد. تیم بازی‌ساز رایانه‌ای با استفاده از این اطلاعات و بازخوردی که از کار خود دریافت کرده‌اند، بازی رایانه‌ای تولید شده را اصلاح و بهبود می‌بخشند تا محصول مطابق با سلیقه کاربر، عرضه شود.

 

به گفته وی، این سامانه در ابتدا برای تحلیل فتار بازیکنان دو بازی رایانه‌ای تولید شده توسط این مرکز به کار گرفته شد، هرچند بدون آنکه تبلیغ خاصی توسط شرکت صورت بگیرد، دیگر شرکت‌های فناور فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای زمانی که مطلع شدند این محصول تولید شده است، برای خرید آن ابراز علاقه کردند.

بهفر راد با اشاره به چالش‌های این حوزه گفت: البته فعالیت در حوزه بازی‌سازی نیازمند سرمایه‌ای قابل توجهی است. در صورتی که نهادهای حاکمیتی در این زمینه سیاستگذاری درستی نداشته باشند، تولید کننده نمی‌تواند ریسک ورود به این عرصه را بپذیرد، زیرا تولید یک محصول نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار زیادی است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این تلاش‌ها به یک موفقیت تجاری منتهی شود.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

توسعه علمي و فناوري كشور در گرو حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی تهران با همکاری شهرداری تهران

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می‌گیرد

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم