اجرای طرح‌های فناورانه به توسعه سیستان و بلوچستان کمک می‌کند و ریسک سرمایه‌گذاری کم می‌شود

اجرای طرح‌های فناورانه به توسعه سیستان و بلوچستان کمک می‌کند و ریسک سرمایه‌گذاری کم می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72744
استان سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های فناورانه منطبق با نیاز و ظرفیت‌ بومی منطقه و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه می‌یابد.

نشست بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان با حضور نادرقلی ابراهیمی دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، مسعود ریگی، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد.

ابراهیمی در این نشست با اشاره به طرح‌های اقتصادی مورد حمایت ستاد در استان سیستان و بلوچستان، گفت: معاونت علمی و فناوری در قالب طرح‌های الگویی، ریسک سرمایه‌گذاری در این مناطق را کاهش داده است. البته تعریف طرح‌های الگویی جدید به صورت مداوم امکانپذیر نیست. بنابراین باید بخش خصوصی ورود کند و کسب‌وکارهای شکل گرفته حول این طرح‌ها را در استان گسترش دهد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: در طرح‌های اجرا شده تلاش کردیم اقشار مختلفی را هدف‌گذاری و حمایت کنیم. مثلا جامعه هدف ما در اجرای طرح‌های گلخانه‌ها و استخرهای آبزی‌پروری کوچک مقیاس، اقشار کمتر برخوردار و رونق کسب‌وکارهای محلی هستند.

وی افزود: ایجاد واحدهای دامداری کوچک مقیاس از نژاد گاو سیستان برای خانواده‌ها و تامین زنجیره ارزش با مشارکت بخش خصوصی و مرکز تحقیقات کشاورزی زابل طرحی است که می‌تواند برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گفته ابراهیمی، اصلاح و احیای باغات انگور یاقوتی در استان اقدام دیگری است که با حمایت کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری آغاز شده است و فاز توسعه آن باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان‌های محلی متولی اجرایی شود.

همچنین مشارکت بخش خصوصی در «احداث بادشکن‌های طبیعی از نوع گز رودخانه‌ای، اطراف مزارع کشاورزی و تاسیسات ارزشمند»، «ایجاد مزارع چوب از نوع گز و اکالیپتوس با حمایت اداره کل منابع طبیعی استان به‌صورت واگذاری زمین و ارائه تسهیلات ارزان قیمت»، «توسعه مزارع کاکتوس به عنوان تامین کننده علوفه دام» و «احداث کارخانجات و کارگاه‌های صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی» با حمایت استانداری از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
اجرای طرح‌های فناورانه کوچک مقیاس؛ اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان رونق می‌گیرد
اجرای طرح‌های فناورانه کوچک مقیاس؛ اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان رونق می‌گیرد
99/10/01 - 14:33
فناورانه‌های حوزه آب در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد
فناورانه‌های حوزه آب در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد
98/12/12 - 11:40
فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان کارگزار جذب می‌کند
فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان کارگزار جذب می‌کند
96/07/17 - 12:32
بیشتر بخوانیم