اجرای طرح‌های فناورانه کوچک مقیاس؛ اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان رونق می‌گیرد

اجرای طرح‌های فناورانه کوچک مقیاس؛ اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان رونق می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71675
استخرهای پرورش آبزیان در مقیاس خانگی یکی از طرح‌های فناورانه کوچک مقیاس اشتغال‌زا و درآمدزا در منطقه سیستان و بلوچستان است.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و بنیاد برکت به دنبال اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های کم‌تر برخوردار استان سیستان و بلوچستان است.

این کا را هم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام می دهد. یکی از این طرح ها راه‌اندازی استخرهای پرورش آبزیان در مقیاس خانگی است. طرحی درآمدزا برای خانواده های این استان.

 

زنجیره ارزش راه اندازی استخر پرورش آبزیان در مقیاس خانگی تکمیل می شود

نادرقلی ابراهیمی دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از روند احداث استخرهای پرورش آبزیان در مقیاس خانگی شهرستان زهک، گفت: سرعت دادن به روند بهره برداری از این طرح آزمایشی امری ضروری است. با توجه به معیشت ضعیف جامعه هدف این طرح، آموزش، پشتیبانی و تکمیل زنجیره ارزش این کار باید با سرعت انجام شود.

وی افزود: این زنجیره از تأمین نهاده تا فروش محصول است که این کار در دستور کار این کارگروه قرار دارد تا با تضمین درآمد پایدار، رونقی محسوس در اقتصاد این خانوارها ایجاد شود.

ابراهیمی ه: استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر، میزبان طرح‌های الگویی فناورانه زیادی در حوزه آب بود و معاونت علمی و فناوری، همواره از رسوخ فناوری به حل چالش‌های موجود در این استان حمایت می کند.

دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه غلامرضا اربابی فرماندار زهک و دیگر مسئولان محلی این شهرستان از طرح‌های فناورانه کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان هم بازدید کرد.

طرح‌هایی چون «پرورش آرتمیا»، «گونه‌های مختلف جلبک»، «تولید و بسته‌بندی آب مقطر» و همچنین «آب آشامیدنی»، در کارخانه نوآوری سیستان و بلوچستان در حال احداث است. افتتاح این طرح‌ها، نقطه عطفی در رسوخ فناوری و ایجاد کسب‌وکارهای نو در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناورانه‌های حوزه آب در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد
فناورانه‌های حوزه آب در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد
98/12/12 - 11:40
توسعه سیستان و بلوچستان با توسعه صنعت گیاهان دارویی شتاب می گیرد
توسعه سیستان و بلوچستان با توسعه صنعت گیاهان دارویی شتاب می گیرد
98/07/09 - 10:13
تدوین طرح‌های توسعه‌ای فناورانه حوزه آب عامل اشتغالزایی است
تدوین طرح‌های توسعه‌ای فناورانه حوزه آب عامل اشتغالزایی است
97/12/01 - 13:09
بیشتر بخوانیم