ارزش‌گذاری دارایی‌­های نامشهود سامان‌دهی می­‌شود

ارزش‌گذاری دارایی‌­های نامشهود سامان‌دهی می­‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 78599
با ساماندهی ارزش‌گذاری دارایی های نامشهود، تاکنون 9 شرکت متقاضی موفق به دریافت این مجوز یک ساله از کارگروه تخصصی این حوزه شده‌اند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، بر نوآوری‌هایشان استوارند و بر خلاف کارخانه‌ها و صنایع، از زیرساخت‌های فیزیکی و دارایی‌های مشهود تکیه ندارند. اما ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود این کسب‌وکارها، چالشی بود که با حمایت و پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارزش‌گذاری می‌شود.

با تصویب هیات وزیران و برای نخستین بار در کشور ، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای ارزشگذاری دارایی­ های نامشهود توسط معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری بررسی شده و مجوز فعالیت دریافت می­کنند.

 

ضرورت ساماندهی

در این راستا کارگروهی با مشارکت نمایندگان این معاونت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و صندوق نوآوری و شکوفایی، مسئولیت راهبری، نظارت و اعطای مجوز ارزش‌گذاری دارایی ­های نامشهود به شرکت­ ها یا موسسات متقاضی را به عهده دارند.

در این راستا دستورالعمل و ضوابط فعالیت و نظارت بر موسسات و شرکت ­های ارزش‌گذاری در حوزه دارایی­ های نامشهود تدوین و ابلاغ شده است که بر اساس آن، متقاضیان در پنج گروه مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز فعالیت دریافت می­کنند.

 

آغاز اعطای مجوزها

تاکنون 9 شرکت متقاضی، موفق به دریافت مجوز یک ساله ارزشگذاری دارایی نامشهود از کارگروه مربوطه شده ­اند.از 9  شرکت یاد شده، 4 شرکت دانش­بنیان، 2 نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، 2 شرکت حداقل دارای 2 عضو هیات مدیره صاحب صلاحیت از کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه و 1 شرکت دیگر توانسته­ اند مجوز دریافت کنند.

سامانه ارزشگذاری دارایی­ های نامشهود به آدرس sadan.isti.ir توسط معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری راه ‏اندازی و امکان ثبت درخواست شرکت­ های متقاضی مجوز و همچنین متقاضیان دریافت خدمت ارزشگذاری از طریق سامانه مزبور فراهم شده است. 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فراخوان تایید صلاحیت شرکت‌ها و موسسات ارزشگذار منتشر شد
فراخوان تایید صلاحیت شرکت‌ها و موسسات ارزشگذار منتشر شد
99/01/31 - 12:42
امکان ارزش گذاری دانش فنی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شد
امکان ارزش گذاری دانش فنی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شد
98/08/01 - 10:27
سهم دارایی‌های نامشهود در صنایع نفت و گاز باید افزایش یابد
سهم دارایی‌های نامشهود در صنایع نفت و گاز باید افزایش یابد
95/11/10 - 10:11
بیشتر بخوانیم