استانداردسازی تجهیزات فرودگاهی برای تامین بومی نیازها شتاب می‌گیرد

استانداردسازی تجهیزات فرودگاهی برای تامین بومی نیازها شتاب می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79283
بومی‌سازی تجهیزات فرودگاهی در راستای نیاز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از اهدافی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود.
 
 
قرار بر این است که این کار با اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی برای رفع نیازهای فرودگاهی کشور به وسیله توانمندی داخلی شتاب گیرد.
تسریع در رویه استانداردسازی محصول و توسعه سه محصول فرودگاهی نیز اقداماتی است که برای این کار انجام شده و 3 طرح جدید نیز تا پایان سال 1400 اجرایی خواهد شد. استفاده از ظرفیت شرکت‌های فعال حوزه استانداردسازی خارج از کشور برای اخذ استاندارد از سازمان هواپیمایی اتحادیه اروپا یکی از گزینه‌های مورد نظر برای اجرایی شدن این کار است.
همچنین ایجاد رویه‌ برای اخذ تاییده‌های داخلی با همکاری سازمان ملی استاندارد و شناسایی و استقرار استانداردها با توانمندسازی یک شرکت خصوصی نیز از جمله اقداماتی است که می تواند به این کار شتاب دهد.   
اما یکی از چالش‌های موجود برای اجرایی شدن این پروژه، نگرانی‌ها از کیفیت محصولات تولیدی است که ابرای رفع این مشکل نیز راهکار اخذ تایید سازمان هواپیمایی کشوری پس از تاییدات سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته‌اند. همچنین ایجاد تعامل میان سازمان‌ها و نهادهای سنجش صلاحیت و کیفیت نیز راهکار دیگری است که مشارکت کنندگان در این طرح مدنظر قرار دارند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از نهادهایی که دسترسی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌تواند نقطه اتصال صنعت به نیروی انسانی متخصص در کشور باشد.
 
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
 
 
 
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
شتابدهنده تخصصی معدن و متالوژی افتتاح شد
شتابدهنده تخصصی معدن و متالوژی افتتاح شد
99/05/26 - 16:06
صنعت هوایی با استانداردسازی اوج می‌گیرد
صنعت هوایی با استانداردسازی اوج می‌گیرد
98/08/04 - 09:01
تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی می‌شود
تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی می‌شود
97/06/25 - 09:17
بیشتر بخوانیم