امضای تفاهم‌نامه همکاری؛ ۳ گام جدی در توسعه فناوری‌های آب و انرژی برداشته شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری؛ ۳ گام جدی در توسعه فناوری‌های آب و انرژی برداشته شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72355
در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سه تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری‌های آب و انرژی امضا شد.

این تفاهم‌نامه‌های همکاری با حضور مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی، عابدپور  مدیر شتابدهنده آی‌تک، حسین سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و مجید دهبیدی‌پور رییس پارک علم و فناوری شریف به امضا رسید تا راه برای توسعه فناوری‌های آب و انرژی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های انسانی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق هموار شود.


نخستین تفاهم‌نامه همکاری با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها برای توسعه فناوری، نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه انرژی، تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه فناوری آب و انرژی و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

این همکاری با محوریت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و تجاری‌سازی، خدمات و توسعه بازار و محصولات آن‌ها به امضای مهدی شریف زاده و مجید دهبیدی پور رسید. شناسایی و ایجاد هسته های فناور و تبدیل آن‌ها به شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی، حمایت از تجاری سازی محصولات شرکت های فناور و نوآور در حوزه انرژی، توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت های فناور و نوآور در حوزه انرژی، از محورهای این تفاهم‌نامه است.

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ضمن شناسایی هسته های فناور و استقرار آنها در پارک مطابق با اولویت های فناورانه ستاد، حمایت و هدایت هسته های فناور در مراحل پیش رشد، رشد و توانمند سازی، جهت دهی، ارزیابی و نظارت مستمر بر هسته های فناور در مسیر تجاری سازی را دنبال می‌کند.


در ادامه این مراسم همچنین در راستای ایجاد زیست‌بوم هوشمندسازی ناوگان صنعت حفاری ایران با هدف شکل دهی و شتابدهی به استارتاپ های فناورانه، تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی، شرکت ملی حفاری ایران و شتابدهنده آی تک منعقد شد.


شكل دهی و شتابدهی به استارتاپ های نرم افزاری و سخت افزاری فناورانه، شناسایی موضوعات اولویت دار و تلاش برای رفع آن‌ها به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنایع خلاق از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.


بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی در حوزه انرژی
در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری ستاد آب و انرژی و بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی به امضای شریف‌زاده و سالاریه رسید.
این تفاهم نامه همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسادکتری ویژه متقاضیان طرح شهید دکتر چمران بنیاد ملی نخبگان برای هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیت های مشترک   منعقد شد
در پشتیبانی از اجتماع نخبگانی، بهره گیری از توانمندی های دانش آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی، پیش از اشتغال دائم و پشتیبانی از توسعه پژوهش های علمی اولویت دار و تقاضامحور، با همکاری دانش آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی منعقد شد.
هم افزایی ظرفیت های بنیاد ملی و ستاد برای توسعه پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دوره تحصیلی دکتری تخصصی و بسترسازی برای گسترش چرخه علم و فناوری و زیرساخت های انسانی پژوهش در مراکز علمی کشور از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 گامی دیگر در توسعه همکاری‌های علمی با برزیل برداشته شد
گامی دیگر در توسعه همکاری‌های علمی با برزیل برداشته شد
96/09/12 - 10:22
فناوری‌های نوین و کارآمد تولید آب با کیفیت حمایت می‌شود
فناوری‌های نوین و کارآمد تولید آب با کیفیت حمایت می‌شود
95/08/16 - 10:17
بیشتر بخوانیم