امکان تحقق صادرات یک میلیارد دلاری نانو تا سال 1404

امکان تحقق صادرات یک میلیارد دلاری نانو تا سال 1404


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 36810
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در جشنواره «نانو و رسانه»بر امکان تحقق صادرات یک میلیارد دلاری محصولات‌نانویی تا سال 1404 تاکید کرد.


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در جشنواره «نانو و رسانه»بر امکان تحقق صادرات یک میلیارد دلاری محصولات‌نانویی تا سال 1404 تاکید کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال 96، روز دو‌شنبه 22 مردادماه1397 درباغ کتاب تهران با حضور مسئولان ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فعالان رسانه‌ای معرفی شدند. در این رویداد  سرکار بر امکان تحقق صادرات یک میلیارد دلاری محصولات‌نانویی تا سال 1404 تاکید کرد.
هر ساله به منظور ارزیابی عملکرد رسانه‌ها، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی اقدام به برگزاری جشنواره «نانو و رسانه» و تجلیل از «رسانه‌های برتر» و «افراد با عملکرد برتر» در ترویج فناوری نانو می‌کند.
این جشنواره در 2 بخش کلی رسانه‌های «عمومی» و رسانه‌های «تخصصی صنعت» با حضور  سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی؛  عماد احمدوند مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و مدیران و فعالان رسانه‌های کشور برگزار شد، برترین‌های بخش‌های مختلف رسانه‌ای معرفی و از آنها تقدیر شد.
 سرکار در این مراسم ضمن تشکر از رسانه‌ها، آنها را سربازان خط مقدم ترویج و اطلاع‌رسانی فناوری‌نانو نامید. وی ضمن تاکید بر اهمیت رتبه چهارم ایران در تولید علم از رسانه‌های خواست تا از دستاوردهای علمی، صنعتی، تجاری و فناوری ایران در حوزه فناوری‌نانو حمایت کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، درباره پتانسیل‌های علمی ایران گفت: ما باداشتن 1 درصد جمعیت جهان، 6 درصد از تولید علم نانو جهان را در اختیار داریم. با توجه به تنوع محصولات و شرکت‌ها، می‌توانیم بگوییم که وضعیت ما در تولید فناوری از تولید علم نیز بهتر است.
 وی در ادامه افزود: افقی که ما در حوزه صنعت در نظر گرفته‌ایم اولویت‌دهی به صادارت محصولات و فناوری‌های شرکت‌های ایرانی است. برهمین اساس، در سال گذشته 6.5 میلیون دلار به چین صادرات داشتیم و تلاش می‌کنیم که در سال آینده این رقم به 20 میلیون دلار برسد.
سرکار این اتفاق را مشروط صورت گرفتنحمایت‌های لازم دانست و گفت: ایران می‌تواند تا سال 1404 مجموعا به عدد یک میلیارد دلار صادرات در این حوزه دست پیدا کند که شاهد این ماجرا، انجام صادرات فناوری‌های پیشرفته نانویی به کشورهای پیشرو نظیر کره‌جنوبی است. تلاش می‌کنیم تا فناوری‌نانو را به عنوان یک الگوی موفق به مسئولان کشور معرفی کنیم، وقتی در حوزه فناوری‌نانو می‌توانیم پس در سایر حوزه‌های نیز این توانایی وجود دارد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم