بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی «اینوتکس» گردهم می‌آیند

بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی «اینوتکس» گردهم می‌آیند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 43258
هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2019 با حضور بازیگران اصلی عرصه اکوسیستم نوآوری و فناوری 19 تا 22 خردادماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2019 با حضور بازیگران اصلی عرصه اکوسیستم نوآوری و فناوری 19 تا 22 خردادماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2019 با حضور عوامل برگزار کننده این نمایشگاه و اصحاب رسانه ها در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس، در این نشست خبری، با اشاره به برگزاری 7 دوره موفق نمایشگاه اینوتکس در کشور، گفت: نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام اینوتکس به محلی برای گردهمایی موثرترین نقش آفرینان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است.

وی افزود: با نگاهی به آمار دوره های گذشته می توان گفت که بیش از یک هزار شرکت و استارتاپ در این دوره ها حضور داشتند و بیشتر از 25 هزار مخاطب از این نمایشگاه ها بازدید کردند. همچنین 140 تفاهم نامه همکاری نیز بین شرکت ها و سرمایه گذاران امضا شد.

به گفته صفاری‌نیا، اینوتکس، محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصان و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است.

وی همچنین تصریح کرد: اینوتکس 2019 با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» با حضور بیش از 400 شرکت، استارتاپ و سرمایه گذار و با بیش از 30 رویداد برگزار خواهد شد. پیش بینی می کنیم بیش از 8 هزار نفر از نمایشگاه امسال بازدید کنند.

رییس پارک فناوری پردیس درباره اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس، گفت: «سرمایه گذاری و ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران داخلی و بین المللی با شرکت ها و استارتاپ ها»، «مشارکت و همکاری بین شرکت های فناوری و استارتاپ های داخلی و بین المللی» و «تولید محتوایی جذاب و مورد نیاز برای اجزای مختلف اکوسیستم»، مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

صفاری‌نیا، 3 بخش اصلی اینوتکس را بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و بخش های جانبی خواند و بیان کرد: ثبت نام شرکت ها از 25 اسفندماه 97 آغاز شده است و تا 5 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد. 

در ادامه این نشست خبری، اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر اینوتکس 2019، نیز با اشاره به نقاط تمایز نمایشگاه امسال با دوره های پیشین، گفت: نمایشگاه امسال جنبه بازرگانی ندارد و همه بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در نمایشگاه حضور دارند که این بازیگران شامل شرکت های فناور، استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک های فناوری، صندوق های جسورانه و سرمایه گذاران و غیره می شود.

وی افزود: در برگزاری این رویداد بزرگ، بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور درگیر هستند و رویدادها و بخش های جانبی نمایشگاه را برگزار می کنند. 

دبیر اینوتکس 2019، درباره برخی رویدادهای تجاری و ترویجی اینوتکس امسال، تصریح کرد: «اینوتکس استیج»، «اینوتکس پیچ»، «اینوتکس تلنت»، «نوآوری نوآورانه» و «ارائه فناوری» می شود. 

قنبرپور با اشاره به به برگزاری اینوتکس پیج، عنوان کرد: این رویداد یک رقابت استارتاپی است که با حضور سرمایه گذاران و امتیاز دهی به آنها توسط داوران مطرح ایرانی و بین المللی برگزار می شود. مرحله نخست آن نیز اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای تهران، بندرعباس، یزد، رشت، بیرجند و کرمانشاه برگزار می شود. تیم های برتر هر شهر به صورت رایگان در نمایشگاه امسال غرفه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کافه سرمایه، پاویون مشاوران، تجربه فناوری اینو جوان و هاب رسانه ای از دیگر بخش های جانبی نمایشگاه اینوتکس امسال است.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم