با برگزاری 8 رویداد ترویجی؛ گام‌هایی برای فرهنگسازی برداشته شد

با برگزاری 8 رویداد ترویجی؛ گام‌هایی برای فرهنگسازی برداشته شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69261
حضور در فعالیت‌های ترویجی از جمله اقداماتی است که می‌تواند هسته‌های خلاق و فناور را به تاسیس شرکت خلاق ترغیب کند. علاوه بر مشارکت در تاسیس 42 شتابدهنده و مرکز نوآوری، برای خدمات‌دهی به شرکت‌های خلاق، در سال گذشته بیش از 8 رویداد بزرگ ترویجی نیز برگزار شد تا مسیر فرهنگسازی در حوزه شرکت‌های خلاق هموار شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از 5 هزار شرکت افزایش یافته‌اند. شرکت‌های خلاق نیز در مدت زمان اخیر از کمتر از 50 شرکت به بیش از 800 شرکت در سال جاری افزایش یافته‌اند. با توجه به اینکه حوزه شرکت‌های خلاق بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری را در بر می‌گیرد، پس انجام فعالیت‌های ترویجی می‌تواند نقشی موثر در توسعه فعالیت‌های زیست‌بوم شرکت‌های خلاق ایفا کند.

 بسیاری از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش ترویجی نیز دارد. برای مثال این ستاد در تاسیس بیش از 42 شتابدهنده و مرکز نوآوری مشارکت داشته است. فعالیت این مراکز علاوه بر اینکه بر روی خدمات‌رسانی به شرکت‌های خلاق متمرکز است، شامل نقش ترویجی نیز می‌شود. هر شتابدهنده تخصصی و هر شرکت خلاق، وقتی به موفقیتی می‌رسد، این موفقیت، دیگر متقاضیان تاسیس شرکت خلاق را تشویق می‌کند که هر چه زودتر نسبت به تاسیس شرکت خلاق و توسعه فعالیت در این حوزه، اقدام کنند.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین با حمایت از 8 رویداد تخصصی عمده در سال 1398، سعی کرد فعالیت‌های ترویجی، مبتنی بر فرهنگ‌سازی در این حوزه را رونق بخشد.

حمایت از پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی، یکی از این رویدادها بود. همچنین این ستاد در برگزاری دومین دوره رویداد رویازی، نیز مشارکت داشت.

شرکت‌های خلاق و مسائل مرتبط با آنها در بخش بین المل و بخش بازار پردازی پویا نمایی، از جمله محورهای اصلی رویداد رویازی بود. برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق همچنین با حمایت از پذیرش منتور خارجی، سعی کرد تا به شرکت‌های خلاق فرصتی بدهد تا از تجربیات بین‌المللی نیز استفاده کنند.

همچنین در سال 1398 رویداد استارتاپی اسلامی، قرانی طلوع برکت برگزار شد. در این رویداد ترویجی نیز شرکت‌های خلاق فعال در حوزه‌های مانند، وب و اپلیکیشن، اسباب بازی، بازی رایانه‌ای، مد و لباس، سلامت، تولید محتوا، معماری و دکوراسیون، هنرهای تجسمی، گردشگری و فین تک اسلامی حضور یافتند.

مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، همکاری با مرکز نوآوری کارینو در شهرستان ورامین، همکاری در جشنواره استعداد یابی، همکاری در برگزاری رویداد کارآفریی آرتک( با همکاری دانشگاه پیام نور)، حضور در نمایشگاه content marketing  روسیه 2019 و همکاری در برگزاری مسابقه طراحی و ساخت اسباب بازی خلاقانه نانو، از جمله دیگر مواردی بود که این ستاد در راستایی حضور فعال در توسعه فعالیت‌های ترویجی در حوزه شرکت‌های خلاق، از برگزاری آنها حمایت کرد.

 

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز: برگزیدگان رویداد سینمایی «خلق-ایده» تحت حمایت‌ معاونت علمی قرار می‌گیرند

جزئیات برنامه حمایتی ستادتوسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال۹۷

۷۹ شرکت در استان مرکزی موفق به کسب مجوز و تاییدیه محصول دانش‌بنیان شدند

۱۱ شرکت‌ فناور برای توسعه دانشگاه پیشگام شدند؛ گزارش گردهمایی هم‌آفرینی

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم