برج نوآوری کیش پیشران توسعه جزیره می‌شود
مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

برج نوآوری کیش پیشران توسعه جزیره می‌شود


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 47362
رویداد معرفی برج نوآوری کیش و شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری این جزیره با حضور ابوالفضل باقری، مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آخوندی، معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

 

در این رویداد، ابوالفضل باقری مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تلاش این معاونت برای ایجاد اتصال میان شرکت‌های دانش‌بنیان و  فعالان اقتصادی باسابقه در کانون‌های اقتصادی مانند منطقه آزاد کیش گفت: برج نوآوری کیش فضایی بالغ بر 8000 متر مربع را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور قرار می‌دهد که با توجه به نیاز هر متقاضی، فضای مورد نیاز تخصیص می‌یابد.

 

باقری در ادامه با اشاره به توافقات صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مناطق آزاد کیش، افزود: باید فضا به‌گونه‌ای باشد که این برج به ایستگاهی برای فعالیت بالنده تولیدی و صادرات‌محور مبتنی بر فناوری تبدیل شود.

 

زیست‌بومی مساعد برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها‌

مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان افزود: در برج نوآوری کیش فضاهای کاری متناسب با نیاز و نوع فعالیت شرکت‌ها، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. نهادهای زیست‌بوم نوآوری شامل؛ شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و یا دارای سابقه استقرار در پارک‌های علم و فناوری و همچنین، شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند مستقیماً درخواست خود را برای حضور در این برج به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه نمایند.

 وی افزود: امیدوار هستیم در یک بازه زمانی یک یا حداکثر 2 ساله، شرکت‌های مستقر در این برج به سطحی از رشد و شکوفایی در فعالیت‌های خود برسند که بتوانند به شکل مستقل‌تری فعالیت خود را ادامه دهند.

ابولفضل باقری با اشاره به مزیت‌های حضور در برج نوآوری کیش عنوان کرد: بازار کیش به عنوان منطقه‌ای پیشرو در استفاده از ایده‌های نوآورانه و فناورانه، می‌تواند ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل کند.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاهم صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری و شورای عالی مناطق آزاد، امکانات و تسهیلات مناسبی در سایر مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره)، اروند، ارس و ... برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است.

 

صادرات مبتنی بر فناوری

در ادامه این رویداد، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه کسب‌وکارهای صادرات‌محور گفت: یکی از فعالیت‌های اساسی سازمان منطقه آزاد کیش توسعه فناوری‌های نوین در جزیره کیش است.

 

وی افزود: مرکز نوآوری کیش می تواند حلقه ارتباطی خوبی میان فعالان اقتصادی و جوانان توانمند و صاحب خلاقیت باشد. آخوندی وعده داد که برای حضور در این برج، برای سال اول اجاره‌ای از شرکت‌های مستقر دریافت نمی‌شود و تنها حق شارژ استقرار ماهیانه بر اساس متراژ واحد از آنان اخذ خواهد شد.

 

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بسترهای مناسب اقتصادی در جزیره کیش گفت: این  جزیره می‌تواند فضای بسیار مناسبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد. در حال حاضر قریب به 650 شرکت با صادرات قابل‌توجه در جزیره مستقر هستند که از این تعداد، 350 شرکت توانسته‌اند میزان صادرات خود را به 50 میلیون دلار برسانند.

 

ناصر آخوندی با اشاره به ظرفیت های صادراتی جزیره کیش،گفن: این مجموعه‌های قوی در صورت همکاری با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند با هم‌افزایی امکانات و توانمندی‌ها، افق‌های صادراتی خود را به شکل قابل ملاحظه‌ای توسعه دهند.

 

وی در پایان اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد علاوه بر برج نوآوری، بیش از 166 میز کار در ساختمان صدف برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تدارک دیده است.


«برج نوآوری کیش» با هدف استفاده از مزیت‌های منطقه آزاد کیش جهت توسعه پروژه‌های نوآورانه و پیشرو و توسعه کیش هوشمند و نوآور و بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که مابین سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شده است، مورد بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور قرار خواهد گرفت.  

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33 

 


اخبار مرتبط:

* امضاء تفاهم‌نامه همکاری برای تبدیل کیش به شهر هوشمند و بهره برداری از برج نوآوری در هفته دولت

برج نوآوری هرمز آغازی بر رونق زیست‌بوم نوآوری هرمزگان است

کیش زیستبوم هوشمند نوآوری‌ها شد/ سورنا ستاری: فرصت‌های آزاد سرمایه گذاری، یکی دیگر از ظرفیت‌های کیش است

برج نوآوری و دانش بنیان کیش راه اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کند


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم