به همت بسیج خواهران معاونت علمی مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب برگزار شد

به همت بسیج خواهران معاونت علمی مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 91805
به همت بسیج خواهران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با حضور برخی کارشناسان این حوزه و جمعی از بانوان معاونت علمی برگزار شد.

به گزارس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روز بیست و یکم تیرماه در تقویم کشورمان به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده ‌است. روزی که مصادف است با تظاهرات سال 1314 مردم در مسجد گوهرشاد که این تحصن مردمی در مخالفت با کشف حجاب با حضور قوای نظامی به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و زخمی شدند. بر همین اساس 17 تا 23 تیرماه را به نام هفته عفاف و حجاب نامگذاری کرده‌اند.

به همین مناسبت؛ بسیج خواهران پایگاه شهید علیمحمدی معاونت علمی مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب را با حضور زهرا شفقت مسئول بسیج خواهران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فریبا علاسوند عضو هئیت علمی پژوهشکده خانواده قم و رقیه وحیدی مدرس حوزه ادبیات شاهنامه و جمعی از بانوان معاونت علمی برگزار کرد.

در این مراسم بر جایگاه عفاف و حجاب و بانوان در جامعه اسلامی و تلاش کشورهای غربی برای زدودن این مهم تاکید و همچنین موضوعاتی برای تبیین اهمیت این نامگذاری در تقویم کشورمان نیز عنوان شد.

علاسوند عضو هئیت علمی پژوهشکده خانواده قم در این مراسم با تاکید بر نگاه نادرست به بانوان در کشورهای غربی بر مورد توجه قرار گرفتن حجاب و عفاف در همه کشورها، تاکید کرد و آسیب‌شناسی جدی موضوع حجاب و عفاف را ضروری دانست.

در ادامه این مراسم، وحیدی مدرس حوزه ادبیات شاهنامه نیز به معرفی کتاب شاهنامه به عنوان گنجینه‌ای سرشار از داستان‌های حماسی ایران با هدف ترویج رسم و آیین پهلوانی و جوانمردی و ارزش های والای آن و همچنین آشنا کردن جامعه با اندیشه‌های فردوسی و پاشیدن بذر حکمت در روح و ذهن آینده سازان پرداخت.

#23

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مسابقه نور 231 دانش‌آموز توانمند را معرفی می‌کند
مسابقه نور 231 دانش‌آموز توانمند را معرفی می‌کند
96/06/06 - 14:43
بیشتر بخوانیم