بی‌نیازی به محصولات بیگانه؛ داده‌ها را با پلتفرم هشتگ ایرانی تحلیل کنید

بی‌نیازی به محصولات بیگانه؛ داده‌ها را با پلتفرم هشتگ ایرانی تحلیل کنید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 67933
شکاف عمیق بین علم روز دنیا و محصولات موجود در دسترس ایرانیان جمعی از اساتید و دانش‌آموختگان ممتاز مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران را بر آن داشت تا با اتکا بر تیم متخصص خود، محصولاتی مبتنی بر جدیدترین پیشرفت‌های روز دنیا را برای فارسی‌زبانان جهان تولید کنند. محصولاتی که با جمع‌آوری داده از فضای مجازی و ارائه امکاناتی برای تحلیل داده، خدمات مختلفی را به ایرانیان ارائه می‌کنند.

 

 

«هدف شرکت دانش‌بنیان مشاوران مدیریت هما پلاس این است که هیچ کاربر ایرانی برای درک حس راحت‌تر شدن روزافزون زندگی، نیازمند استفاده از محصولات بیگانه نباشد». مسعود اسدپور مدیر عامل این شرکت با بیان مطلب این مطلب، می‌گوید: تمرکز شرکت بر روی توسعه پلتفرم هشتگ است. هدف پلتفرم هشتگ، جمع‌آوری داده از فضای مجازی و ارائه امکاناتی برای تحلیل داده است.

حوزه فعالیت شرکت در زمینه داده کاوی و پردازش اطلاعات در فضای مجازی است که به دلیل حجم زیاد داده نیاز به توسعه ابزارهای نوآور و علمی دارد. بر روی این پلتفرم می‌توان محصولات مختلفی ارائه کرد. یکی از این محصولات پایشگر هشتگ است که به صورت آنلاین و لحظه‌ای، آخرین اخبار، نظرات و پیام‌های کاربران مرتبط با سازمان و شرکت شما را در قالب داشبورد ارائه می‌کند. منابع اطلاعاتی این سامانه از داده‌های خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، وب سایت‌های خبری مهم و شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر، تلگرام و اینستاگرام فراهم شده است.

تمام داده‌ها با آخرین تکنیک‌های علمی پردازش شده و تحلیل‌های دقیق از آنها استخراج می‌شود. نتایج این تحلیل‌ها در قالب آمار و نمودارهای مختلف در یک داشبورد خاص به مخاطب ایرانی ارایه خواهد شد. کلان داده‌ها، داده‌کاوری و یادگیری ماشین، تبلیغات دیجیتال، هوش تجاری، تحلیل رسانه های اجتماعی و پردازش زبان طبیعی مهم‌ترین حوزه‌های کاری و محصولات تولیدی این دانش‌بنیان است.

این فعال دانش‌بنیانی می‌گوید: استفاده از سامانه هشتگ فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می‌کند تا بر اساس داده و نظرات مختلف مشتریان بتوانند به تصمیمات درستی برسند.

آن‌طور که اسدپور بیان می‌کند: واحدهای مختلف سازمان مانند روابط عمومی، بازاریابی، تحقیقات بازار و قسمت‌های مدیریت به این سامانه نیاز دارند و تا چند سال پیش برای رفع این نیاز از سامانه های خارجی استفاده می‌کردند که با توسعه علوم داده در شرکت های ایرانی، استفاده از محصولات خارجی به حداقل رسیده است.

این شرکت دانش‌بنیان با کمک 15 نفر از متخصصان خود که بیشتر آنها از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری دانشگاه تهران و امیرکبیر هستند توانسته یکی از نیازهای مهم کاربران ایرانی را مرتفع کند.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تاکنون به دلیل تمرکز بر روی زبان فارسی برای صادرات محصولات و خدمات شرکت برنامه ای نداشتند؛ اما در برنامه های بعدی ورود به زبان عربی هدف‌گذاری شده است تا محصولات و خدماتشان را به کشورهای منطقه خاورمیانه هم ارائه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم