تامین نیاز صنایع به پلیمرهای مهندسی و تقویت شده به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی

تامین نیاز صنایع به پلیمرهای مهندسی و تقویت شده به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41149
یک شرکت دانش بنیان داخلی در سال 79 با راه اندازی یک کارگاه کوچک تولیدی و خریداری یک خط تولید پلیمرهای مهندسی تقویت شده از شرکت ورنرفلایدر آلمان تولید خود را با ظرفیت 1500 تن در سال در فضایی به مساحت 700 مترمربع آغاز کرد.


یک شرکت دانش بنیان داخلی در سال 79 با راه اندازی یک کارگاه کوچک تولیدی و خریداری یک خط تولید پلیمرهای مهندسی تقویت شده از شرکت ورنرفلایدر آلمان تولید خود را با ظرفیت 1500 تن در سال در فضایی به مساحت 700 مترمربع آغاز کرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان با توجه ویژه به حفظ و استمرار کیفیت و کنترل قیمت تمام شده و همچنین تحویل به موقع محصول و نگاه به صادرات توانست پس از گذشت 6 سال به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلیمرهای مهندسی و تقویت شده و انواع مستربچ پایه های معدنی در کشور مبدل شود.
شرکت ساحل شیمی هم اکنون با دارا بودن خطوط مختلف تولید از شرکت Coperion آلمان که از معتبرترین سازندگان اروپایی است، توانسته است ظرفیت تولید خود را از یک هزار و 500 تن درسال 79 به بیش از 31 هزار تن در سال و فضای تولید را از 700 مترمربع به بیش از 7 هزار مترمربع برساند.
به گفته سید محسن ابراهیمیان مدیر عامل این شرکت، تجهیز مرکز تحقیق و توسعه این شرکت به مدرنترین ماشین آلات آزمایشگاهی، دریافت گواهینامه تحقیق و توسعه از سازمان صنایع و معادن، اخذ گواهینامه خدمات فنی و مهندسی و بهره گیری از مجربترین کادر فنی ورزیده و متخصصان صنعت پلیمر و پتروشیمی گواهی بر ادعای این شرکت برای حفظ مداوم کیفیت است.
وی افزود: صادرات گسترده محصولات این شرکت به بازارهای منطقه نشان از قرار گرفتن محصولات تولیدی این شرکت در سطح استانداردهای بین المللی است و توانایی خاص متخصصان این شرکت در طراحی  محصول انواع کامپاند و نوآوری مطابق درخواست مشتریان موجب شده قطعه سازان معتبر خودرو در داخل کشور امکان استفاده از محصولات تولیدی این شرکت در بسیاری از قطعات خودروهای تولیدی را داشته باشند.
این فعال دانش بنیانی در کشور همچنین تصریح کرد: توانایی شرکت ما در زمینه تولید مستربچ های پایه کربنات کلسیم با کیفیت بالا موجب کسب سهم مناسبی از بازار داخل شده و هم اکنون به عنوان یکی از محصولات با اهمیت صادراتی توانسته بازار خوبی در کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی، پاکستان ، آذربایجان و ترکیه کسب کند.
به گفته وی، این شرکت با جذب بیش از یکصد نفر از جوانان متخصص و نخبه در زمینه پلیمر و پتروشیمی توانسته گامی مهم در اشتغال زایی کشور بردارد.
تولید پلی پروپیلن تقویت شده با پودر تالک که درقطعات خودرو، لوازم خانگی و عمران و ساختمان کاربرد دارد از جمله تولیدات این شرکت است که مزایای استفاده از این محصول، شامل افزایش سختی، افزایش مقاومت حرارتی و کاهش قیمت می شود. همچنین پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM یکی دیگر از تولیدات این شرکت است که این محصول نیز در لوازم خودرو، لوازم خانگی و لوازم ساختمانی و کشاورزی کاربرد دارد و از مزایای استفاده این محصول می توان به افزایش چقرمگی، افزایش مقاومت ضربه و انعطاف پذیری اشاره کرد. پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف شیشه محصول دیگر این شرکت است؛ این محصول در صنعت لوله، لوازم خانگی و قطعات خودرو کاربرد دارد و در نهایت مستر بچ تولیدی این شرکت نیز در پلی الفین ها مانند فیلم و ورق، کابل، لوله و پروفیل، قالب گیری تزریقی و گونی های پلی پروپیلن به کار می رود.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم