تجهیزات با کیفیت «ایران‌ساخت» به سنجش پلیمرها کمک می‌کند

تجهیزات با کیفیت «ایران‌ساخت» به سنجش پلیمرها کمک می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69751
تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تست، کیفیت مواد و فرآورده‌های پلاستیک را کیفیت‌سنجی می‌کند.

فرآورده‌های پلیمری جایگاهی یافته‌اند که زندگی بدون پلیمر تقریبا بی معنا است. پلاستیک‌ها مهم‌ترین خروجی‌های این مشتق نفتی هستند و تمامی بخش‌های زیست بشری را در بر گرفته‌اند. موضوعی که در اثرمندی و ماندگاری محصولات پلیمری اهمیت دارد، کیفیت تولید و نحوه فرآوری آن‌ها است. این کار با سنجش کیفیت نمونه‌های تولیدی به کمک تجهیزات پیشرفته و روش‌های پیچیده سنجش ممکن می‌شود.

شركت دانا پلاستيك ضمن تولید فرآورده‌های پلیمری، در محورهای آزمون، آموزش، پژوهش، مشاوره و بازرسی با تمرکز در صنعت پلیمر به صور تخصصی فعالیت می‌کند.

 

قدرت اله هاشمی مطلق مدیرعامل این شرکت فناور، ارزیابی کیفی تجهیزات تولید و همچنین فرآورده‌های پلیمری را مهم‌ترین فالیت داناپلاستیک عنوان کرد و گفت: آنالیز و شناسایی، تحلیل و داوری شکست زودهنگام قطعات پلیمری، طراحی و انجام آزمون های خاص، در کنار تولید دانش فنی و  آموزش های کاربردی کنترل کیفیت و مهارت تولید از گام‌هایی است که برای افزایش کیفیت در فرآورده‌های پلیمری ایران‌ساخت برداشته‌ایم.

 

این فعال فناور از مشاوره مواد برای تولید بهتر صنایع به عنوان خدمتی دیگر یاد کرد و گفت: تدوین استاندارد، تدوین مشخصات فنی، بازرسی و صدور گواهی کیفیت محصول و پیش بینی طول عمر قطعات پلیمری  از خدماتی هستند که به صنایع و دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محصولات پلیمری با کیفیت بهتر ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل دانا پلاستیک، شناخت توانمندي‌ها، مشكلات و نيازمندي‌هاي صنايع پائين‌دستي پتروشيمي را یکی از توانمندی‌های فعالان فناور این شرکت عنوان کرد و گفت: در حوزه‌هایی مانند لوله‌هاي پليمري، صنايع خودرو و فيلم‌هاي پليمري گام برداشته‌ایم و هدف‌گذاری بر ریل اصلاح و توسعه محصولات صنايع پتروشيمي ایران‌ساخت و ارتقاء كيفيت محصولات فعلي قرار داده شده است.

 

هاشمی مطلق بخش آزمایش و کنترل کیفیت بر بستر آزمون دانا پلاستیک اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های ایران‌ساخت خدماتی مانند اندازه‌گیری، آنالیز، شناسایی و ارزیابی کیفیت مواد اولیه، آمیزه‌ها و قطعات مختلف پلیمری با استفاده از نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته ارائه می‌شود.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

 

پایان پیام/24
اخبار مرتبط:

* کیفیت فرآورده‌های پلیمری با تجهیزات «ایران‌ساخت» افزایش یافت

* شرکت‌های فعال بومی‌سازی پلیمر حمایت می‌شوند

* تولید پارچه های نانو پلیمری توسط یک شرکت فناور

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم