تجهیزات تولید نور با توانمندی داخلی تامین شد

تجهیزات تولید نور با توانمندی داخلی تامین شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70359
فناوری و دانش ساخت چراغ‌ها از روزهای ساخت نخستین لامپ‌ها تا امروز دست‌خوش تحول‌های زیادی شده است. از لامپ‌های پرمصرف فیلامنتی تا چراغ‌های ال‌ای‌دی و اس‌ام‌دی هوشمند، تاریکی‌هایمان را نور بخشیده‌اند، با فناوری و روش منحصر به فرد. حالا یک شرکت دانش‌بنیان فناوری تولید این چراغ‌ها را بومی کرده و با استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت، نیاز کشور به منابع نوری را تأمین می‌کند.

چراغ‌های اداری، تجاری، چراغ‌های صنعتی، چراغ‌های فضای آزاد و چراغ‌های ضد انفجار4 محصول دانش‌بنیان این شرکت است.

مدیرعامل شرکت صنایع روشنایی مازی نور با اشاره به تولید چراغ‌هایی با کاربردهای گوناگون گفت: چراغ‌ها در شکل‌ها و کاربردهای مختلفی از تجاری، تزئینی، صنعتی، ضد انفجار و فضای آزاد با تجهیزات ساخت کشورمان تولید می‌شوند.

زین العابدین آبادیان، تحقیق و توسعه را بخش کلیدی مازی نور برای حرکت همگام با فناوری‌های روز دانست و گفت: بخش‌هایی چون طراحی، قالبسازی، برنامه‌ریزی برای تولید محصولات جدید در کنار دیگر بخش‌ها مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه را برای عرضه محصولات دانش‌بنیان به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می‌کنند.

این فعال فناور با اشاره به ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته در این شرکت دانش‌بنیان گفت: بیش از ۸۰۰ نفر در بخش‌های گوناگون شرکت فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل مازی نور به طراحي ماژول و درايورهای ال‌ای دی به عنوان یکی از تولیدات این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم با استفاده و توسعه نرم‌افزارهای به روز در زمينه طراحی ماژول و درايور LED، پايش  فناوری‌های روز دنيا و بومي‌سازي آن‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های مازی نور است.

تسلط كامل بر مباني طراحي روشنايي فضاي داخل و بيرون بر اساس نيازمند‌‌ي‌هاي انسان‌محور را یکی از محورهای فعالیت این شرکت دانش‌بنیان دانست و گفت: شناخت عميق از مواد صنعتي، رفتار آن‌ها و نحوه به كارگيري مناسب هر كدام و همچنین آشنايي با محيط‌هاي مستعد احتراق و انفجار و الزامات مربوط به تجهيزات ضد انفجار از ضرورت‌هایی هستند که فعالان فناور این شرکت دنبال می‌کنند.

مدیرعامل مازی نور به  طراحی و شبيه‌سازی قطعات مختلف چراغ با استفاده از انواع نرم افزارهاي تخصصي بومی اشاره کرد و گفت: طراحي و ساخت انواع قطعات اپتيكي مانند لنز و رفلكتور با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي با هدف شبيه‌سازي اپتيكی لنز، رفلكتور، ديفيوزر و بررسی تاثير پارامترهای مختلف مانند جنس، كيفيت سطوح و مشخصات منابع نوری در عملكرد اپتيكی قطعات در این شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود.

به گفته آبادیان، طراحي و ساخت انواع قالب‌هاي دايكست، تزريق پلاستيك، كشش عميق، اكسترود آلومينيوم، خم، برش، شيشه و ...، طراحي و ساخت انواع ماشين آلات و فيكسچرهای مربوط به توليد و مونتاژ قطعات ساخت تجهيزات مربوط به كنترل كيفيت و تست محصولات گفت و ادامه داد: انواع قطعات فلزي و پليمری به واسطه تسلط بر فرآيندهاي دايكست آلومينيوم، تزريق پلاستيك، كشش عميق، برش ليزر و گيوتين، رول ‌فرمينگ، پانچ و خم CNC، اسپينينگ را در این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌کنیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
طیف‌سنج‌های آزمایشگاهی با فناوری داخلی تولید می‌شوند
طیف‌سنج‌های آزمایشگاهی با فناوری داخلی تولید می‌شوند
96/03/17 - 14:15
سامانه‌هایی که با توانمندی داخلی بهتر خنک می‌کنند
سامانه‌هایی که با توانمندی داخلی بهتر خنک می‌کنند
96/01/23 - 10:57
گام بلند تولیدکنندگان داخلی در تأمین کیسه خون
گام بلند تولیدکنندگان داخلی در تأمین کیسه خون
95/06/23 - 09:31
بیشتر بخوانیم