قطعات ایران‌ساخت در صنعت دریایی با استانداردهای جهانی هم‌گام می‌شود

قطعات ایران‌ساخت در صنعت دریایی با استانداردهای جهانی هم‌گام می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70541
تولید قطعات مورد نیاز در صنعت دریایی یکی از پایه‌های توسعه این صنعت در کشور است. اگر نتوانیم این تجهیزات و قطعات را به صورت بومی در کشور تولید کنیم، در این صنعت حیاتی درجا خواهیم زد و رونق آن را به تاخیر انداخته‌ایم. صنعتی مهم که کاربردهای زیادی در بخش نظامی و تجاری دارد.

این صنعت رو به رشد برای توسعه خود، به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که تامین آنها از بازارهای جهانی با وجود تحریم‌ها و قیمت‌های بالا دشوار است به همین دلیل باید با کمک توان داخلی و ظرفیت‌های بومی این نیازها را تامین کنیم.

این هدف به یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدل شده است و این ستاد با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش است تا از توانمندی متخصصان داخلی برای توسعه تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت دریایی استفاده کند.

 این ستاد با حمایت از ناوگان دریایی کشور؛ اقدام به راه‌اندازی شبکه قطعه‌سازی کرده است. البته این شبکه حول محور تامین قطعات مورد نیاز صنعت حمل‌ونقل ایجاد شده است اما قطعات تولیدی به گونه‌ای است که امکان استفاده از آنها در ناوگان ریلی و کشتیرانی وجود دارد.

پس از ساخت قطعات، موضوع استانداردسازی محصولات در اولویت قرار دارد. قرار است این محضولات با کمک دانش‌بنیان‌ها در سطح استانداردهای جهانی به تولید برسد تا امکان اخذ تاییده‌های بین‌المللی هم برای آنها فراهم باشد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم