تمرکز بر محصولات دانش‌بنیان و تأمین نیازهای حوزه درمان ضروری است
حمیدیه :

تمرکز بر محصولات دانش‌بنیان و تأمین نیازهای حوزه درمان ضروری است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 22119
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: تسلط بر دانش راهبردی علم و فناوری سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی نیازمند تمرکز بر محصولات دانش بنیان است.

 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: تسلط بر دانش راهبردی علم و فناوری سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی نیازمند تمرکز بر محصولات دانش بنیان است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، امیرعلی  حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در نشست شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان اصفهان بر ضرورت تمرکز بر محصولات دانش‌بنیان و تأمین نیازهای حوزه درمان کشور تاکید کرد و گفت:   به‌منظور اقتدار در سطح ملي و بین‌المللی نیازمند تمرکز بر محصولات دانش‌بنیان و تأمین نیازهای حوزه درمان هستیم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در ادامه این سفر یک‌روزه در افتتاحیه اولین سمپوزیوم یک‌روزه سلول‌های بنیادی جنسی و تکنیک‌های کمک باروری که توسط پژوهشگاه رویان اصفهان برگزارشده بود شرکت کرد و گفت: علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی طی سال‌های اخیر با اقبال بسیاری از محققين و دانشمندان جهان مواجه شده و این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌های چشم‌گیری نیز توسط شرکت‌های های بزرگ كشورهاي پيشرفته صورت گرفته است .
وی در ادامه افزود:  سرمایه‌گذاری‌های شکل‌گرفته حاكي از نقش مهم اين حیطه از علم و فناوري در بازار سلامت و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج بوده و به همین جهت تسلط بر این دانش راهبردی در دهه آینده موجبات اقتدار در سطح ملي و بین‌المللی را فراهم خواهد آورد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های در این جلسه ضمن استماع اقدامات و برنامه‌های اعضای شورای مذکور پیشنهاد‌هایی را برای تولید محصولات و خدمات نوین در حوزه سلول‌های بنیادی متناظر با ظرفیت‌های استان ارائه کرد.
حمیدیه در ادامه از دانشگاه صنعتی اصفهان نیز بازدید و با تأکید بر ضرورت همکاری تنگاتنگ این دانشگاه با محققین دانشگاه علوم پزشکی گفت انتظار می‌رود این دانشگاه با ظرفیت‌های بسیار بالایی که دارد در تولید تجهیزات و محصولات حوزه علوم سلولی در کشور پیشتاز باشد.
بر اساس این گزارش امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سول های بنیادی، به‌منظور شرکت در دومین نشست شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان اصفهان و سمپوزیوم یک‌روزه سلول‌های بنیادی جنسی و تکنیک‌های کمک باروری به اصفهان سفر کردند که در طی این سفر از مراکز بیمارستان سید شهدای اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اصفهان واحد خراسگان و همچنین پژوهشگاه رویان اصفهان بازدید کردند.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم