توانمندی‌های افراد خلاق در حوزه سلول‌های بنیادی ارزیابی می‌شود
در پی برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی؛

توانمندی‌های افراد خلاق در حوزه سلول‌های بنیادی ارزیابی می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 25220
حمایت‌های زیرساختی از پیاده شدن روش‌های نو و خلاقانه در راستای ارزیابی توانمندی‌های افراد خلاق در حوزه سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد.

حمایت‌های زیرساختی از پیاده شدن روش‌های نو و خلاقانه در راستای ارزیابی توانمندی‌های افراد خلاق در حوزه سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد. 
به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی، علی‌اکبر زینانلو  در مصاحبه دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به مهم‌ترین محسنات و دست آوردهای جشنواره سلول‌های بنیادی گفت: یکی از محسنات و دستاوردهای مهم در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی ارائه و نمایش توانمندی‌های افراد خلاق در سطح ملی است که افراد می‌توانند بر اساس معیارها و استانداردهای مشخص‌شده با یکدیگر به رقابت بپردازند و داوران با امتیازدهی و بررسی طرح‌های ارسال‌شده با نگاه کارشناسانه خود در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سمت‌وسو دهند و آینده این حوزه را با توجه به وضعیت موجود موردتوجه قرار دهند.  
زینانلو با اشاره به رویکرد این جشنواره بیان کرد: در پی برگزاری این رویداد با حمایت از ایده‌های فناورانه زیر ساخت های اجرایی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تبدیل به تولید محصول صنعتی میشود تا بتوانیم حد فاصل پیشرفت در این حوزه را در سطح بین الملل به حداقل برسانیم.  
این فعال حوزه فناور افزود: دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به پیش بینی فاصله میان وضع موجود در کشور در سطح بین‌المللی می پردازد تا بتواند این فاصله را به حداقل ممکن برساند. و با  نگاهی جدید به  دستاورد های این تجربه گام های بلندتری بردارد  تا در این جریان علمی فناوری  جایگاه بین‌المللی خوبی در آینده پزشکی بازساختی صورت گیرد. 
وی با اشاره به نقش دولت در ایجاد زیر ساخت های لازم گفت: استراتژیک بودن حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نیازمند سرمایه گذاری به منظور رفع نیازهای پزشکی است که میبایست در این مسیر به فضای دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان عنایت ویژه شود، دولت نیز میتواند با  قدم های حمایتی و علمی صنعت سلول‌های بنیادی را باشتاب بیشتری در حد و حدود بین‌المللی هدایت کند.
زینانلو گفت: جشنواره سلول‌های بنیادی با ارزیابی میزان کمیت و کیفیت طرحهای ارسال شده در بخش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی میتواند در 2 نگاه اصلی در جریان کار قرار بگیرد، نخست آنکه طرحهایی که رشد کرده و به توسعه رسیده اند حمایت شوند دوم آنکه  طرحهایی مورد حمایت قرار گیرد که در ابتدای راه است.
دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیرماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم