تولید 4 پروبیوتیک دارویی؛ بیماران با باکتری‌ها درمان می‌شوند

تولید 4 پروبیوتیک دارویی؛ بیماران با باکتری‌ها درمان می‌شوند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71059
پروبيوتيك‌ها را نسل جديدی از داروهای زنده می‌خوانند. اين ارگانيزم‌های زنده در صنایع مختلفی کاربرد دارند. یکی از این حوزه‌ها صنعت دارو است.

این باکتری‌های خوب باعث ارتقای سيستم ايمنی بدن می‌شود و كيفيت زندگی را از طريق رقابت با ارگانيزم‌های بيماری‌زا بهبود می‌دهد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهایی هستند که برای سلامتی بدن به ویژه برای سیستم گوارش مفیدند. معمولا باکتری ما را یاد بیماری می‌اندازد. اما بدن ما پر از باکتری است. هم باکتری‌های خوب و هم باکتری‌های بد. پروبیوتیک‌ها در دسته باکتری‌های خوب قرار می‌گیرند و تاثیر زیادی در سلامتی بدن دارند.

 به همین دلیل این ارگانیزم‌های زنده را به صنعت دارویی هم وارد کرده‌اند تا داروهایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن و رفع مشکلات شکمی تولید کنند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از تولید این داروها حمایت کرده است.

گام‌هـای اجرایـی حمایت از تولید این نوع داروها هم از ۹۸ آغاز شد و همچنیــن طــی یکســال اخیــر با حمایت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو شــتاب دهنــده در حــوزه پروبیوتیــک دارویــی تاســیس شــده است. این شتاب‌دهنده‌ها از تولیــد ۴ محصــول پربیوتیـک حمایـت کرده‌انـد.

همه محصـولات حـوزه پروبیوتیـک ارزبـری بالایـی دارد. به طور مثال پلاسـما و انسـولین از جملــه پروژه‌هایــی بودنــد کــه کارهای تحقیقاتی توســط پژوهشگران روی آنها انجام گرفته است و بنا بر اعلام ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به زودی یـک پـروژه در حـوزه پروبیوتیـک رونمایـی می‌شـود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
باکتری‌ها برای مقابله با کرونا یاری‌گر شدند
باکتری‌ها برای مقابله با کرونا یاری‌گر شدند
99/02/15 - 08:08
میکرو ارگانیسم های ساخت ایران، برای نخستین بار صادر شد
میکرو ارگانیسم های ساخت ایران، برای نخستین بار صادر شد
98/07/06 - 14:37
توسعه تولید و بازارهای محصولات پروبیوتیک تدوین شد
توسعه تولید و بازارهای محصولات پروبیوتیک تدوین شد
96/02/31 - 10:21
بیشتر بخوانیم