تیم‌های برتر مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی معرفی شدند

تیم‌های برتر مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی معرفی شدند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46884
اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشور علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار شد. در این مراسم با حضور سيد كمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور علوم شناختی تیم های برتر این مسابقات معرفی و انتخاب شدند. 

تیم دانش آموزی دبیرستان شهید هاشمی نژاد یک مشهد به عنوان گروه برتر انتخاب شد و تيم های دانش آموزی دبیرستان شهید هاشمی نژاد 2 مشهد و فرزانگان امین شهر نجف آباد استان اصفهان در رده های دوم و سوم این مسابقات قرار گرفتند.



مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان مقاطع دبیرستانی با حوزه های علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش درسطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله درسطح کشور برگزار می‏ شود.


در ششمین دوره از مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی، 600 دانش آموز مقطع دبیرستان از 29 استان در پنج قطب کشوری در قالب یکصد تیم ترکیبی از رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت داشتند که 26 تیم برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه این مسابقات سه تیم برتر انتخاب و معرفی شدند.

عمده ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است تا اتصال فعالیت های تحقیقاتی از دوره های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال می شود.

این مسابقات با هدف جذب علاقه مندان به مطالعه "مغز" برای اولین بار در سال 1392 با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی انجام شد تا نخبگان و استعداد های درخشان دانش آموزی بتوانند قبل از ورود به مراکز و موسسات آموزش عالی با مباحث و دانش علوم شناختی آشنا شوند.

در این مراسم فاطمه مهاجرانی رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان، محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری در امور آموزش و جمعی دیگر از مسئولان آموزشی و علمی شرکت داشتند. 


پایان پیام/۲۵

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم