جریان تبادل اطلاعات با تعامل فعالان آزمایشگاهی شکل می‌گیرد
اسدی فرد در نشست رابطین آزمایشگاهی بیان کرد؛

جریان تبادل اطلاعات با تعامل فعالان آزمایشگاهی شکل می‌گیرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17618
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست رابطین آزمایشگاهی گفت: تاکنون 17 درصد از ظرفیت و توانمندی رابطین در شبکه استفاده شده است

 مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست رابطین آزمایشگاهی گفت: تاکنون 17 درصد از ظرفیت و توانمندی رابطین در شبکه استفاده شده است و لازمۀ بیشتر شدن این ظرفیت و افزایش همکاری‌ها انتقال تجارب، تبادل دانش است تا جریان اطلاعات میان رابطین، کارگروه‌ها و فعالان آزمایشگاهی کشور ایجاد شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به توانمندی رابطین شبکه آزمایشگاهی در توسعه توانمندی علمی کشور بر مبنای انتقال تجربیات و داشته‌های علمی این حوزه گفت: تاکنون 17 درصد از ظرفیت و توانمندی رابطین در شبکه استفاده شده است و لازمۀ بیشتر شدن این ظرفیت و افزایش همکاری‌ها انتقال تجارب و تبادل دانش است تا جریان اطلاعات میان رابطین، کارگروه‌ها و فعالان آزمایشگاهی کشور ایجاد شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای توسعه توانمندی‌ها و بالفعل شدن توانمندی‌های بالقوه کشور گفت:  محقق شدن اهداف و برنامه‌های شبکه آزمایشگاهی و و موفقیت در شکوفایی توانمندی‌های بالقوه کشور  در گرو ارتباطاتی است که رابطین آزمایشگاه‌ها با یکدیگر و شبکه ایجاد می‌کنند.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، فعالیت این شبکه را خدمت‌محور دانست و بیان کرد: تا کنون بیش از یک میلیون خدمت آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه‌های عضو این شبکه به دانشگاهیان، پژوهشگران و فعالان فناور ارائه شده است که ارائه این خدمات به روند روبه‌رشد خود ادامه می‌دهد.
وی رابطین شبکه آزمایشگاهی را قلب پیکره شبکه آزمایشگاهی دانست و گفت: رابطین سیاست‌ها و اطلاعات مجموعه خودشان را در اختیار شبکه قرار می‌دهند و با تلاش رابطین،  جریان اطلاعات در شبکه فعال می‌ماند.
اسدی‌فرد، هدف از برگزاری این نشست‌ها را برقراری هر چه بیشتر ارتباطات، انتقال بیشتر تجارب و یافتن زمینه‌های مشترک و همچنین همکاری‌های بین رابطین با شبکه عنوان کرد.


تقدیر از رابطین برتر آزمایشگاهی
در ادامه مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ارائه گزارش فعالیت‌های شبکه آزمایشگاهی، به برون‌سپاری اقدامات اجرایی شبکه آزمایشگاهی، اظهار کرد:  در این راستا شرکت‌های مختلفی مانند شرکت هوپاد و موسسه وندا با حمایت شبکه شکل گرفته‌اند که شبکه را در اجرای برنامه‌های مختلف یاری می‌کنند.
نسب، ضمن معرفی 20 رابط برتر شبکه آزمایشگاهی به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پیرامون  نحوه حمایت‌های شبکه، نحوه تسویه تبادلات مالی، چگونگی ثبت تجهیزات، پرسنل و اطلاعات آزمایشگاه‌ها و نحوه پر کردن فرم درخواست حمایت توضیحاتی ارایه کرد.

نشست رابطین و کارشناسان عضو شبکه آزمایشگاهی به میزبانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، چهارشنبه 10 شهریور سال جاری با حضور بیش از 135 نفر از رابطین و کارشناسان عضو شبکه در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

پایان پیام / 24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم