حرکت رو به جلوی صنعت تصفیه آب؛ ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی سرعت گرفت

حرکت رو به جلوی صنعت تصفیه آب؛ ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی سرعت گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73956
یک شرکت دانش‌بنیان با فراهم کردن خدمات خاص پژوهشی و آزمایشگاهی در راستای توسعه فناورانه صنعت تصفیه آب گام برداشت.

محمد مهدیار مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پالا فرآیند راستین، گفت: این شرکت دانش‌بنیان یک مجموعه، آموزشی، تحقیقاتی، مهندسی و آزمایشگاهی است. تمرکز اصلی شرکت نیز بر روی حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها و تصفیه آب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پالا فرآیند راستین، در ادامه افزود: در بخش آموزشی شرکت انواع دوره‌های آموزشی برای فعالان این دوره برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و مهندسان، مدیران و تکنیسین‌های شاغل در واحدهای آب‌شیرین‌کن و تصفیه آب در آن شرکت می‌کنند.

این فعال دانش‌بنیان با اشاره به اهمیت این صنعت برای کشور، گفت: یکی دیگر از خدمات شرکت، خدمات مشاوره‌ای است. شرکت‌ها و واحدهایی که در فرایند اجرا با مشکلاتی در زمینه تصفیه آب مواجه هستند از این خدمات استفاده می‌کنند تا مشکلات خود را مرتفع سازند و یک راه حل بیابند.

وی همچنین بیان کرد: مهندسی حوزه دیگری است که در آن خدماتمان را ارائه می‌دهیم. ما در واحد تحقیق و توسعه شرکت، فناوری‌های مختلف را آزمایش می‌کنیم و بر اساس فرایندهای مبتنی بر تحقیق و پژوهش، طراحی و پایه‌گذاری واحدهای تصفیه آب را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پالا فرآیند راستین، ضمن توضیح بیشتر در مورد صنعت تصفیه آب، گفت: با در اختیار داشتن، یک آزمایشگاه بزرک، ما خدمات آزمایشگاهی خاصی نیز به صنایع مختلف ارائه می‌کنیم. این صنایع تمایل دارند تا از خواص مواد مختلف آگاه شوند و بر اساس نتایج این آزمایشات، در مورد خرید یا عدم خرید این مواد و مقدار استفاده تصمیم بگیرند.

مهدیار با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از توسعه فناوری‌های مرتبط با آب‌شیرین‌کن‌ها، در کشور، ادامه داد: برای مثال یک شرکت صنعتی تمایل دارد، ماده‌ای به آب اضافه کند تا از رسوب مواد در تجهیزات جلوگیری کند. این شرکت مواد مختلف موجود در بازار را برای آزمایش، مقایسه و انتخاب بهترین مواد در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گفته وی، صنعت آب‌شیرین‌کن‌ها و تصفیه آب یک صنعت رو به رشد، فناورانه و دانش‌بنیان است، با توجه اهمیت این صنعت در یک کشوری که با خشک‌سالی روبه‌رو است، باید حمایت‌های دولتی بسیار بیشتری به این حوزه، اختصاص یابد. این امر موجب ورود هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه می‌شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ارائه راهکارهای تازه برای تولید آب بهداشتی از فاضلاب
ارائه راهکارهای تازه برای تولید آب بهداشتی از فاضلاب
97/07/25 - 12:15
 17 زون تخصصی در  نمایشگاه ششم نوآوری و فناوری ربع رشیدی
17 زون تخصصی در نمایشگاه ششم نوآوری و فناوری ربع رشیدی
97/07/18 - 15:01
 تصفيه‌ صنعتي آب با استفاده از ماسه‌ اصلاح شده توسط محققان کشور
تصفيه‌ صنعتي آب با استفاده از ماسه‌ اصلاح شده توسط محققان کشور
97/06/05 - 14:39
بیشتر بخوانیم