حمایت گام به گام از پایان‌نامه‌های حوزه فناوری ­نانو

حمایت گام به گام از پایان‌نامه‌های حوزه فناوری ­نانو


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 13771
دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انواع حمایت‌های تشویقی از پایان‌نامه‌های حوزه نانو را تشریح کرد.

دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انواع حمایت‌های تشویقی از پایان‌نامه‌های حوزه نانو را تشریح کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمد زاده ختمی‌مآب دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، گفت: برای حوزه تحقیقات دانشگاهی برنامه حمایت تشویقی گام‌به‌گام از پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی درحال اجراست. در این آیین­نامه با توجه به فعالیتی که دانشجویان در مسیر پروژه خود انجام می‌دهند،هر دانشجویی که پایان نامه با کیفیت­تر و با دستاورد بیشتریانجام دهد، مبلغ تشویقی بیشتری دریافت خواهدکرد.


یکی از شاخص­هایی که برای پایان نامه با کیفیت مطرح است، مساله محور بودن آن است. دانشجویی که کار خود را مورد نیاز یک صنعت تعریف کند و صنعت پایان‌نامه اوراتأییدکند، مبلغ یک میلیون تومان در همان ابتدا و زمانی که پروپوزال دانشجو تصویب می‌شود به او پرداخت می‌شود.  اگر این تحقیقات پایان یابد و مورد تأیید صنعت قرار گیرد مبلغ سه میلیون تومان به این تشویقی افزوده می‌شود.


دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی بخش دیگری از آیین‌نامه حمایتی را کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها عنوان کرد و گفت: برای کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها چند شاخص در نظر گرفته شده است. یکی از شاخص­ها این است که دانشجو کار پایان نامه خود را تا مرحله تولید نمونه اولیه (پروتوتایپ) از محصول ادامه دهد که مبلغ تشویقی این شاخص دو میلیون تومان می­باشد.

وی افزود: شاخص دیگر ایجاد پایلوت از نتایج پایان نامه می­باشد که تشویقی آن سه میلیون تومان و اگر حاصل پایان‌نامه به صورت یک هسته فناور در یک مرکز رشد مستقر شود به طوری که ایده محوری همان ایده پایان‌نامه باشد، مبلغ دو میلیون تومان تشویقی بیشتر بر مبالغ قبلی پرداخت خواهد شد.

ختمی‌مآب شاخص‌های دیگر حمایت از پایان‌نامه‌ها را کیفیت علمی این تحقیقات اشاره کرد و گفت: اگر هنگام نگارش پروپوزال علاوه بر مرور مقالات گزارشی از پتنت‌هایی که در حوزه کاری مربوطه هست ارسال شود، این گزارش داوری شده و مبلغ 500 هزار تومان تشویقی بیشتری دریافت می‌کنند. مطالعه مروری پتنت به افزایش کیفیت علمی پایان­نامه­ها کمک شایانی خواهد کرد.


وی دیگر شاخص در این حوزه را به این صورت توضیح داد: اگر از پایان‌نامه مقاله استخراج شود، تا چهار مقاله، به ازای هر یک مقاله مبلغ 500 هزار تومان به پایان‌نامه تعلق می‌گیرد.


دیگر شاخصحمایتی از پایان‌نامه‌ها ثبت اختراع است. اگر ثبت اختراع خارجی حاصل از پایان نامه صورت گیرد مبلغ سه میلیون تو مان و ثبت اختراع داخلی مبلغ یک میلیون تومان را به همراه خواهد داشت.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توان به بخش حمایت های تشویقی سایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

پایان پیام/29

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم