خطر بیماری قلبی و عروقی با تجزیه‌ اسکن پشت چشم بیماران تشخیص داده می‌شود
به‌وسیله هوش مصنوعی گوگل؛

خطر بیماری قلبی و عروقی با تجزیه‌ اسکن پشت چشم بیماران تشخیص داده می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 32211
دانشمندان و زیرمجموعه‌های فن‌آوری سلامت گوگل، روشی جدیدی برای ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی با استفاده از یادگیری ماشین کشف کرده‌اند.


دانشمندان و زیرمجموعه‌های فن‌آوری سلامت گوگل، روشی جدیدی برای ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی با استفاده از یادگیری ماشین کشف کرده‌اند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوش مصنوعی گوگل با تجزیه‌وتحلیل اسکن پشت چشم بیماران، احتمال وقوع بیماری قلبی و عروقی را پیش‌بینی کند، نرم‌افزار این شرکت می‌تواند اطلاعات دقیق، ازجمله سن فرد، فشارخون و اینکه آیا آن‌ها دخانیات مصرف می‌کنند یا خیر محاسبه کند. پس‌ازآن می‌تواند با تقریباً بالایی به‌عنوان یکی از روش‌های پیشرو امروزه برای پیش‌بینی خطر ابتلا به بیمارهای قلبی و عروقی مورداستفاده قرار گیرد.
این الگوریتم به‌طور بالقوه باعث می‌شود که پزشکان سریع‌تر و آسان‌تر برای تحلیل خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بیمار اقدام کنند، و دیگر که آزمایش خون لازم نیست. اما، قبل از اینکه بتوان آن را در یک محیط بالینی مورداستفاده قرارداد، این روش باید به‌طور کامل تست شود.
برای آموزش الگوریتم، دانشمندان گوگل استفاده از یادگیری ماشینی برای تجزیه‌وتحلیل مجموعه داده‌های پزشکی که شامل اسکن چشم و همچنین داده‌های پزشکی عمومی برای 300 هزار بیمار را استفاده کردند، سپس اطلاعات جهت یادگیری ماشین همراه با تجزیه تحلیل اطلاعات و الگوها مرتبط بین نشانه‌های اسکن چشم با معیارهای موردنیاز برای پیش‌بینی خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی به ماشین داده شد.
به گفته محققان، یک الگوریتم هوش مصنوعی اسکن چشم را ارزیابی می‌کند و پس از پالایش مدل آن با یادگیری ماشین می‌تواند عوامل ابتلا به بیماری قلبی عروقی مانند سن، جنس و فشارخون را پیش‌بینی کند.  این الگوریتم می‌تواند تجزیه‌وتحلیل ساده‌تر و سریع‌تر با دقت بالایی فراهم کند. 
هنگامی‌که با تصاویر شبکیه دو بیمار، که یکی از آن‌ها از بیماری قلب و عروقی حدود پنج سال رنج می‌برد و دیگری این بیماری را نداشت الگوریتم گوگل توانست  با تقریب70 درصد تشخیص دهد کدام‌یک بیمار است این، و این تحقیق راه را به‌سوی یک مسیر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای کشف‌های علمی نشان می‌دهد. زیرا درحالی‌که اکثر الگوریتم‌های پزشکی برای تکرار ابزار تشخیصی موجود (به‌عنوان‌مثال برای شناسایی سرطان پوست) ساخته‌شده‌اند، این الگوریتم روش‌های جدیدی را برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های پزشکی موجود پیداکرده است. با اطلاعات کافی، امید است که هوش مصنوعی بتواند بینش کاملاً پزشکی جدید را بدون دخالت انسانی ایجاد کند.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم