داده‌های مدالیته‌های مختلف تصویربرداری مغزی تلفیق شدند
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی؛

داده‌های مدالیته‌های مختلف تصویربرداری مغزی تلفیق شدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 11494
«تلفیق داده‌های مدالیته‌های مختلف تصویربرداری مغزی» توسط محققین دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی انجام شد.

«تلفیق داده‌های مدالیته‌های مختلف تصویربرداری مغزی» توسط محققین دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی انجام شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، غلامعلی حسین‌زاده عضو هئیت علمی دانشگاه تهران درباره طرح پژوهشی که در دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده اظهار کرد: عنوان این طرح «تلفیق داده‌های مدالیته‌های مختلف تصویربرداری مغزی» است که در این تحقیق افراد سالم و بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مورد مطالعه قرار گرفته و داده‌های ام آر آی و تصاویر کارکردی در این افراد جمع‌آوری و اطلاعات حاصل با یکدیگر تلفیق شد.
وی در ادامه افزود: این مطالعه جزء پژوهش‌های بنیادینی است که نتایج آن در آینده در جهت تشخیص دقیق‌تر بیماری، پیش‌بینی عارضه یا پایش درمان کمک خواهد کرد. تلفیق مدالیته‌های تصویربرداری در مراکز دانشگاهی به صورت آکادمیک اقداماتی انجام شده اما اینکه با حمایت نهادی و به این صورت روی موضوع کار شود برای نخستین بار است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: آخرین گزارش این تحقیقات به ستاد فرستاده شده و در مرحله ارزیابی است و در حال تدوین نتایج برای چاپ مقاله هستیم در واقع طرح از نظر عملیاتی به اتمام رسیده است.
حسین زاده درباره نتایج این تحقیقات گفت: این تحقیقات مشخص کرد حجم مناطقی از مغز بر اثر بیماری کم شده همچنین حجم بطن‌ها افزایش یافته و کارکرد لب جلویی کاهش پیدا کرده بود.
وی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه علوم شناختی رشته ایی جدید است اما کاربردهای آن فراوان بوده و ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی نیز در این زمینه خصوصا حمایت از طرح‌های پژوهشی به خوبی اقدام کرده است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم