داربست‌های مهندسی بافت استخوان با استفاده از نانو ذرات سرامیکی ساخته شد
با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی؛

داربست‌های مهندسی بافت استخوان با استفاده از نانو ذرات سرامیکی ساخته شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 16129
محققان پژوهشکده مواد و انرژی موفق به ساخت داربست‌های مهندسی بافت استخوان با استحکام بالا با استفاده از نانو ذرات سرامیکی شدند.

محققان پژوهشکده مواد و انرژی موفق به ساخت داربست‌های مهندسی بافت استخوان با استحکام بالا با استفاده از نانو ذرات سرامیکی شدند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید حصارکی مجری پروژه "ساخت و بهبود خواص مکانیکی جایگزین های استخوانی کلسیم فسفاتی با استفاده از نانو ذرات اکسیدهای فلزی چقرمه" درباره این انجام این طرح پژوهشی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اظهار کرد: ایجاد ضایعات استخوانی در افراد به دلایل مختلف همچون بیماری، تصادف، نقص مادرزاد، کیست و تومور باعث از بین رفتن بخشی از استخوان و ایجاد مشکلات فراوان برای افراد می‌شود.
حصارکی با بیان اینکه در این ضایعات در واقع فرد در قسمتی از بدن بخشی از استخوان را ندارد گفت: در مهندسی بافت استخوان با استفاده از موادی با ساختار متخلخل بافت از بین رفته را بازسازی می‌کنند در واقع زمانی که این مواد در بدن افراد گذاشته می‌شود بافت بدن فرد داخل تخلخل‌ها رشد کرده و تکمیل آن انجام می‌شود  اما از آنجا که این مواد سرامیکی و با استحکام کم هستند امکان خرد شدگی در آنها زیاد است.
عضو هئیت علمی پژوهشکده مواد و انرژی بیان کرد: در این پروژه در ترکیب این مواد از ساختارهای نانو ذارت استفاده کردیم که منجر به افزایش استحکام تا 16 برابر شد، این ترکیبات نانو ذرات سیلیکون کربن و اکسید زیرکنیم هستند که با افزایش استحکام و نوآوری موجود در این طرح برای نخستین بار این پروژه انجام شد.
وی تصریح کرد: ساخت داربست‌های مهندسی بافت استخوان با استحکام بالا و استفاده از نانو ذرات سرامیکی با موفقیت در حیوانات تست شده و برای کاربردهای انسانی نیازمند انجام آزمایشات تکمیلی در بدن انسان هستیم همچنین تجاریسازی این محصول نیز نیازمند هماهنگی و فعالیت گروهی بین مهندسین مواد و پزشکان است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم