دانش‌آموزان با جغرافیای ایران آشنا می‌شوند و آموزش می‌بینند

دانش‌آموزان با جغرافیای ایران آشنا می‌شوند و آموزش می‌بینند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72742
یک شرکت خلاق برای غنای هر چه بیشتر اوقات فراغت کودکان، برای آنها سفرهای علمی و آموزشی برگزار می‌کند.

پدیده محمدی مدیرعامل شرکت خلاق زیست‌بوم پایدار بلوط گفت: اوقات فراغت و ساعاتی که کودکان در مدرسه حضور ندارند، به ویژه تعطیلات آخر هفته از جمله زمان‌های بسیار مهمی محسوب می‌شود که اولیاء در مورد آن دغدغه دارند. این زمان ارزشمند اگر صرف تعلیم و کلاس‌های درسی خشک و خسته‌کننده شود، ممکن است اثر منفی برجای بگذارد و بهره‌وری آموزشی چندانی نیز نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت خلاق زیست‌بوم پایدار بلوط، در ادامه افزود: به همین دلیل، لازم است تا مفاهیم علمی در اوقات فراغت در قالب برنامه‌های شاد و مفرح به کودکان ارائه شود تا سطح جذب این مطالب افزایش یابد. در این راستا، این موسسه خلاق، دوره‌های آموزشی و طبیعت‌گردی مختلفی را با همکاری مدارس برگزار می‌کند. در این دوره‌ها و سفرهای علمی و آموزشی، کودکان با جای جای ایران اسلامی آشنا می‌شوند و همچنین به آنها آموزش داده می‌شود که در حفظ طبیعت نیز کوشاتر باشند.

این فعال خلاق ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در مناطق مختلفی مانند جنگل‌های هیرکانی، جنوب کشور یا مثلاً در پارک ملی توران برگزار می‌شود. کودکان در این دوره‌ها، همچنین با جغرافیای ایران و آداب و رسوم آن منطقه نیز آشنا می‌شوند.

محمدی ضمن توضیح روند شکل‌گیری این شرکت خلاق گفت: در اجرای این دوره‌ها با آموزش و پرورش مناطق مختلف شهر تهران و همچنین با سازمان‌های مانند شهرداری نیز همکاری و تعامل صورت می‌گیرد. در واقع در این دوره‌ها محتوای مورد تایید مراجع ذیصلاح به کودکان آموزش داده می‌شود، به همین دلیل برگزاری این دوره‌ها با استقبال بسیار خوبی از سوی مدارس مختلف، روبه‌رو شده است.

به گفته وی، در این سفرها، همچنین پدرو مادر کودکان نیز می‌توانند حضور داشته باشند و این سفر خانوادگی در کنار مفاهیم آموزشی مطرح شده به یک خاطر ماندگار در اذهان کودکان تبدیل می‌شود. در تلاش هستیم تا در آینده دامنه این سفرها و دوره‌های آموزشی در دامان طبیعت را گسترده‌تر کنیم و با سازمان‌های تربیتی، آموزشی و مذهبی بیشتری تعامل و همکاری داشته باشیم.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فعالان خلاق در حوزه مالی و بانکی آموزش می‌بینند
فعالان خلاق در حوزه مالی و بانکی آموزش می‌بینند
99/11/07 - 09:09
فناوران روش‌های افزایش سرعت سایت را آموزش می‌بینند
فناوران روش‌های افزایش سرعت سایت را آموزش می‌بینند
99/10/23 - 06:55
دانش‌آموزان با فناوری چاپ سه‌بعدی آشنا می‌شوند
دانش‌آموزان با فناوری چاپ سه‌بعدی آشنا می‌شوند
96/01/28 - 10:59
بیشتر بخوانیم