دانش‌بنیان‌ها سنسورهای نوری ساختند تا نیاز صنایع را رفع کنند

دانش‌بنیان‌ها سنسورهای نوری ساختند تا نیاز صنایع را رفع کنند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73101
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از فناوری ریزتراشه‌ها، محصولات مختلفی تولید کند.

سید محمد سید جلالی اقدم مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنون ریز تراشه میزان، گفت: بخش عمده‌ای از خدمات و محصولات ما در حوزه ریزتراشه‌ها، متمرکز است. البته محصول دانش‌بنیان این شرکت، سنسورهای نوری هستند. این سنسورها، در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مختلف دیگر کاربرد دارند.  این محصول با قیمتی نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه خواهد شد.

جلالی اقدم با اشاره به ویژگی های فنی محصول، افزود: سنسور نوری ردیاب الکترونیکی است که نور یا تغییر در نور را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کند. سنسور نوری در بسیاری از مصارف صنعتی کاربرد دارند. برای مثال لامپی که به طور خودکار در پاسخ به تاریکی روشن است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنون ریز تراشه میزان، ادامه داد: این محصول در آستانه تجاری‌سازی قرار دارد و با توجه به نیاز صنایع مختلف کشور به آن، امیدوار هستیم بازار قابل قبولی در انتظار این محصول باشد. هر چند دیدگاه مدیران حوزه نفت و گاز به این آسانی‌ها از محصول خارجی به محصولات ایران‌ساخت متمایل نمی‌شود، اما ما برای بازاریابی تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه ضمن توضیح بیشتر در مورد محصولات شرکت، گفت: در حال حاضر در حال دریافت استانداردهای مرتبط با حوزه نفت و گاز برای محصول سنسورهای گازی هستیم و در آینده نزدیک این محصول ایرانی جایگزین نمونه‌های مشابه خارجی خواهد شد.

سید جلالی اقدم ضمن تاکید به پاسخگویی به نیازهای فناورانه شرکت‌های بزرگ صنعتی بیان کرد: در حال تولید محصولات ریزسیالات و میکروسیالات هستیم که در شرکت‌های داروسازی و مانند آنها کاربرد دارد، این محصولات می‌توانند کانال‌های به باریکی یک تار مو ایجاد کنند و برای جداسازی یا تولید نانو ذرات کاربرد دارند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنون ریز تراشه میزان، افزود: در واقع این ریزتراشه‌ها، تجهیزاتی هستند که از آن در تولید طیف وسیعی از محصولات نانو فناوری استفاده می‌شود. همچنین از این محصولات در راستای تحقیقات در مورد محصولات نانو فناوری استفاده می‌شود.

وی همچنین گفت: در حال مذاکره با چند دانشگاه هستیم تا چند تفاهم نامه برای تولید محصولات حوزه ریزتراشه‌ها، منعقد کنیم. واحدهای تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاهی می‌توانند با استفاده از این محصولات، دیگر محصولات حوزه نانو فناوری را توسعه دهند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ربات پزشکی «کیوان لایف بات» رونمایی شد؛ کرمی: دانش‌بنیان‌ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند
ربات پزشکی «کیوان لایف بات» رونمایی شد؛ کرمی: دانش‌بنیان‌ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند
99/03/07 - 14:31
نقش فناوري‌هاي نوين درآينده سامانه‌هاي اویونیکی
نقش فناوري‌هاي نوين درآينده سامانه‌هاي اویونیکی
95/06/20 - 11:05
حل چند مشکل اصلی در کامپیوترهای کوانتومی
حل چند مشکل اصلی در کامپیوترهای کوانتومی
94/12/01 - 08:59
بیشتر بخوانیم