دستاورد تولید و تجاری‌سازی سامانه مدیریت اطلاعات و اسناد فنی

دستاورد تولید و تجاری‌سازی سامانه مدیریت اطلاعات و اسناد فنی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94302
متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکتی دانش‌بنیان، توانسته‌اند سامانه‌ای را طراحی، تولید و تجاری‌سازی کنند که مدیریت و دسترسی به اسناد، اطلاعات و فرآیندهای سازمانی را سرعت و دقت می‌بخشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پرستو جلالی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش افزار تیام با اشاره به طراحی، تولید و تجاری‌سازی سامانه مدیریت اطلاعات و اسناد فنی بومی و متناسب با نیاز سازمان‌های داخلی عنوان کرد: سیستم نرم افزاری مدیریت اطلاعات و اسناد فنی  یک سیستم اطلاعاتی چند بعدی است که به منظور مدیریت همزمان اطلاعات، مستندات و دانش واحدهای صنعتی در حوزه های طراحی، نصب و بهره‌برداری زنجیره تامین ایمنی و انرژی ایجاد شده است.

این فعال فناور، کاربرد این سیستم را در شرکت­های بزرگ مانند هلدینگ­های نفتی، صنایع فولاد و صنایع خودروسازی عنوان و تصریح کرد: این سیستم با رویکرد ساختاری و براساس مدیریت دانش و اطلاعات به صورت شی‌ءگرا و به طورمستقیم به سازماندهی اطلاعات اساسی سیستم‌­های صنعتی می­پردازد.

وی با بیان این‌که سامانه مدیریت اطلاعات و اسناد فنی با تکیه بر روش‌­ها و ابزارهای طراحی مهندسی از جمله نقشه‌های فنی دوبعدی و سه بعدی ایجاد شده است، افزود: این سیستم علاوه بر نیازهای مهندسی، اطلاعات موردنیاز همه سطوح مختلف از عملیاتی و مدیریتی گرفته تا سهامداران را فراهم و به سازمان در تعیین نمودار سازمانی وضعیت فعلی، چشم انداز و استراتژی کمک می‌کند.

جلالی، وجه تمایز این سیستم را مدیریت اطلاعات، مستندات و دانش به صورت مجتمع و  اتصال آن به مستندات مربوط به هر یک از پروژه‌ها از جمله نقشه‌های فنی دو بعدی و سه بعدی در محیط گرافیکی عنوان کرد و افزود: این سامانه قادر است  قبل از طراحی هندسی اجزاء و یا بعد از آن عمل کند. به این ترتیب دانش مهندسی می­‌تواند مستقیماً در محیط سه بعدی که غالباً برای طراحی استفاده می­‌شود، ثبت، اصلاح و استفاده شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش افزار تیام با اشاره به مزایای قیمتی، فناوری و خدمات پشتیبانی این سامانه عنوان کرد: مزیت رقابتی این محصول دانش‌بنیان، استفاده از محیط سه بعدی و طراحی سیستم به صورت ساختاریافته، شیء گرا در عین برخورداری از قیمت بسیار پایین‌تر است.

جلالی با اشاره به ایجاد اشتغال برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم، نقش نهادهای اجرایی و سازمان‌ها را در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، حائز اثری بالا دانست و افزود: حمایت مادی و معنوی و پشتیبانی دستگاههای دولتی از تولیدات دانش بنیان داخلی، مهمترین گام در پیشرفت شرکتهای دانش بنیان  و رونق تولید داخلی، خلق ارزش افزوده و اشتغال خواهد بود.

#11

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم