رسانه‌ جامعه را با فناوری نانو آشنا می‌کند

رسانه‌ جامعه را با فناوری نانو آشنا می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 74068
نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جامعه راهبردی و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند در معرفی فناوری‌های پیشرفته تحول آفرین باشد.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف معرفی برترین آثار رسانه‌ای در حوزه فناوری نانو، جشنواره «نانو و رسانه» را برگزار می‌کند.

در جشنواره نانو و رسانه سال ۱۴۰۰، علاوه بر تقدیر از آثار برتر در هر گروه از رسانه‌ها، آثار برتر در 3 محور نیز مستقل از قالب اثر، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

این جشنواره با محورها و رویکردهای مختلفی برگزار می‌شود که از مهم‌ترین محورهای ویژه جشنواره می‌توان به فناوری نانو در زندگی مردم اشاره کرد. همچنین صادرات محصولات نانو ایران‌ساخت یکی دیگر از محورهای این دوره از جشنواره نانو و رسانه به شمار می‌رود.

با توجه به این که جهان با شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، نقش نانوفناوری در کرونا یکی از محورهایی است که در این دوره از جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

آثاری که می‌توانند به بخش رقابتی این جشنواره راه پیدا کنند، می‌بایست از ویژگی‌هایی برخوردار باشند.  آثار ارسالی باید درباره مسائل، موضوعات و رویدادهای مرتبط با فناوری نانو باشد.

دبیرخانه جشنواره نانو و رسانه آثاری را می‌پذیرد که در بازه زمانی اول تیر‌ماه سال ۱۳۹۹ تا پانزده خرداد‌ماه سال ۱۴۰۰ از طریق رسانه‌های رسمی کشور یا شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشند. برای ارسال آثار محدودیت وجود دارد و هر شرکت‌کننده می‌تواند ۵ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

اما محدودیتی برای شرکت در چند بخش قالب‌های آثار وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌طور همزمان آثار خود را در چند بخش به رقابت بگذارند.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره نانو و رسانه، می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره نانو رسانه آثار خود را بر اساس قالب‌های ارائه شده از سوی جشنواره ارسال کنند

در این بخش فقط آثار منتشر شده در روزنامه‌ها و مجلات کثیرالانتشار و نشریات تخصصی  پذیرفته می‌شوند. از نظر ستاد جشنواره، ارسال‌کننده عکس مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه مغایرت و پیامدهای ناشی از آن بر عهده وی خواهد بود. تمامی  آثار تولید شده توسط فرد و رسانه‌های مرتبط با فناوری نانو در همه شبکه‌های اجتماعی از  قابلیت شرکت در جشنواره برخوردار هستند.

در جشنواره نانو و رسانه، همچنین رسانه‌های برتر و افراد با عملکرد برتر، براساس عملکرد سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر می‌شوند. محتواهای منتشر شده در رسانه‌های رسمی کشور به‌صورت روزانه رصد شده و براساس معیارهای کمی و کیفی امتیازدهی می‌شوند.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند آثار خود را از ۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری تا ۱۵ خردادماه  به دبیرخانه جشنواره «نانو و رسانه» ارسال کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
برترین‌های «نانو و رسانه» معرفی می‌شود
برترین‌های «نانو و رسانه» معرفی می‌شود
98/11/07 - 09:13
برترین آثار حوزه نانو در رسانه انتخاب می‌شود
برترین آثار حوزه نانو در رسانه انتخاب می‌شود
96/02/04 - 12:09
جریان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان رسالت اصلی «ایران‌ساخت» است
جریان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان رسالت اصلی «ایران‌ساخت» است
95/08/09 - 08:55
بیشتر بخوانیم