رویکرد فعال و پویا در شناسایی نخبگان و مستعدان
دهقانی در نشست کمیسیون هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد

رویکرد فعال و پویا در شناسایی نخبگان و مستعدان


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 98030
رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست کمیسیون هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان درباره حرکت جدی این بنیاد به سوی رویکرد فعال در شناسایی مستعدان و نخبگان گفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با حضور روح الله دهقانی معاون علمی رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان، سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد، محمد زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان و سایر اعضا برگزار شد.

دهقانی در این نشست، با اشاره به تحول در رویکردهای ارزیابی، احراز نخبگی و شناسایی مستعدان برتر و نخبگان گفت: در دوره جدید بنیاد ملی نخبگان، تلاشمان این است که سازوکار شناسایی و ارزیابی نخبگان و استعدادها، شکلی فعالانه و پویا داشته باشد و نخبگان به صورت فعال در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و کسب و کار شناسایی شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علاوه بر این، تحول در ساختار احراز نخبگی و گسترش دامنه تعریف نخبگی، از دیگر محورهای بنیاد است و علاوه بر فضای علمی و دانشگاهی، نخبگان در عرصه‌های گوناگون از حوزه صنعت، کسب و کارها و دیگر عرصه‌ها، گامی جدی بود که با تحول در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها دنبال می‌شود.

دهقانی، شناسایی و تقدیر از استادان نخبه شاگردپرور را گامی در راستای شناسایی فعال و مبتنی بر رویکرد تحولی بنیاد ملی نخبگان دانست و گفت: امسال و در قالب جایزه شیخ مفید، 110 استاد برجسته و شاگردپرور، بر اساس معیارهای مشخص توسط خود دانشجویان انتخاب شدند و از یک بسته حمایتی متنوع بهره‌مند شدند.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد یک‌ساله بنیاد ملی نخبگان به استماع اعضا رسید و در ادامه نیز موضوعات مختلفی همچون اصلاحات بندهایی از اساس‌نامه بنیاد ملی نخبگان مطرح و بررسی شد. تصویب برخی از بندهای بودجه‌ای، ارائه ساختار تشکیلاتی بنیاد با توافق سازمان اداری و استخدامی، ارائه دستاوردهای مرتبط با برنامه‌های بنیاد، از دیگر برنانه‌های این نشست بود.

 

#24

 

باشگاه برگزیدگان المپیادهای پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی راه‌اندازی شد
باشگاه برگزیدگان المپیادهای پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی راه‌اندازی شد
02/12/05 - 12:27
فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد ملّی نخبگان تشریح شد/ بخش دوم
فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد ملّی نخبگان تشریح شد/ بخش دوم
00/10/22 - 09:29
بیشتر بخوانیم