رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا منصوب شد
طی حکمی از سوی ستاری؛

رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا منصوب شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 11884
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اعطای حکمی، علی‌محمد سلطانی را به عنوان رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی منصوب کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اعطای حکمی، علی‌محمد سلطانی را به عنوان رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی منصوب کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عی محمد سلطانی را به عنوان رییس مرکز فناوری های راهبردی همگرا معاونت علمی را منصوب کرد.

در بخشی از متن حکم دکتر ستاری آمده است:

«ارتقای نقش‌آفرینی حوزه‌های مختلف فناوری برای دستیابی به محصولات نوظهور و با اثرات اقتصادی و اجتماعی بالا، یکی از اهداف و وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

امید می‌رود با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی قوی و پویا، زمینه را برای شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کشور در این زمینه فراهم آورید و این ظرفیت‌ها را با سازوکارهای نتیجه‌گرا شکوفا سازید.»

براساس این گزارش، سلطانی، دانش آموخته مدیریت تکنولوژی است و سال 1380 کمیته مطالعات فناوری نانو با مدیریت وی در دفتر همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت.

از  1382 این کمیته به دبیرخانه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی تبدیل شد، سلطانی مدیریت این دبیرخانه را تا به امروز بر عهده داشته است.

وی، به عنوان یکی از نقش آفرینیان کلیدی در تدوین برنامه ده ساله توسعه فناوری نانو بوده و همچنان تدوین و اجرای برنامه های تکمیلی توسعه فناوری نانو با مدیریت وی صورت می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال 93 فناوری های همگرا در حوزه های نانوفناوری، زیست فناوری، فناوری اطلاعات و شناختی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی این معاونت اعلام، و بر ضرورت گسترش مرزهای دانش و توسعه فناوری در این حوزه تاکید کرد

بر همین اساس از آغاز سال 94، برنامه ترویج و آموزش فناوری های همگرا به طور جدی توسط در  معاونت علمی و فناوری آغاز شد و با ایجاد «مرکز راهبردی فناوری های همگرا» معاونت علمی این روند شکل جدی ادامه خواهد یافت.

شناسایی و توسعه ظرفیت های کشور در زمینه فناوری های همگرا و سیاست گذاری و برنامه ریزی برای دستیابی کشور به محصولات نوظهور و با اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی بالا اهداف و وظایف «مرکز راهبردی فناوری های همگرا» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

 

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم