زمینه تعامل سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد
با حمایت معاونت علمی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در Kishinvex 2016؛

زمینه تعامل سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 18982
باحضور شرکت‌های دانش‌بنیان در هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور Kishinvex2016 فرصتی فراهم کرد تا ضمن آن‌که سرمایه‌گذاران کشور با توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا ‌شوند، زمینه آشنایی این شرکت‌ها با چگونگی جذب سرمایه‌گذار و نیز سازوکار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر فراهم شود.

با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و برگزاری هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور Kishinvex2016 فرصتی فراهم کرد تا ضمن آن‌که سرمایه‌گذاران کشور با توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا ‌شوند، زمینه آشنایی این شرکت‌ها با چگونگی جذب سرمایه‌گذار و نیز سازوکار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر فراهم شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با هدف ترویج علم، فناوری و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه این شرکت‌ها، ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذار و معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور تعدادی از این شرکت‌ها در سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور Kishinvex2016 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم شد و این شرکت‌ها، به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در عرصه فناوری پرداختند.

ایجاد زمینه فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان

این همایش و نمایشگاه با هدف فراهم‌ساختن فرصتی برای معرفی توانمندی، طرح‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان به سرمایه‌گذاران و با هدف جذب حمایت‌های لازم برای تبدیل علم به ثروت و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف از 10 آبان‌ماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و 13 آبان ماه پایان یافت.

در این نمایشگاه با زمینه‌سازی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فرصتی فراهم شد تا ضمن آشنایی عمومی با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و گفتمان‌سازی در این عرصه، سرمایه‌گذاران کشور و نیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر با توانمندی این شرکت‌های فناور و نوآور، مسیر تجاری‌سازی نوآوری‌های آنان هموارتر شود.

سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و برگزاری هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نمایشگاه Kishinvex2016 شاهد برگزاری پانل‌های تخصصی متنوعی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران بود که به ارائه چالش‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان اولویت‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌های پیش رو پرداختند.

توجه‌بخشیدن به اقتصاد دانش‌بنیان از طریق برپایی غرفه

غرفه مشترك معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و پرديس بين‌الملل دانشگاه شريف كيش، بخش دیگری از این نمایشگاه بود که تولیدات معاونت علمی و فناوری در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان را در معرض دید عموم قرار داده بود.

در این غرفه، ضمن معرفی تسهیلات قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازوکار ثبت و دریافت این تسهیلات توسط شرکت‌هایی که قصد دارند به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان بپیوندند، «سرآمد» و «دانش‌بنیان» دو ماهنامه خبری، علمی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری به مخاطبان معرفی شد.

فراخوان و همچنین ساز و کار شرکت در«جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت» در بخش دیگری از این غرفه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود که استقبال و توجه بازدیدکنندگان را به همراه داشت.

آیین افتتاح اين دو نمايشگاه روز دوشنبه 10 آبان‌ماه سال‌جاری با حضور علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، ميرعلي اشرف عبدالله پوري حسيني معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان خصوصي‌سازي، پيمان قرباني معاون اقتصادي بانك مركزي ايران، شاپور محمدي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار و صاحب‌نظران اقتصادي كشور برگزار شد.

بنابراین گزارش با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه غرفه اطلاع‌رسانی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان،  13 شرکت و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور با عنوان Kishinvex 2016 حضور داشتند و تا سیزدهم آبان‌ماه سال جاری به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

 

/پایان پیام/24 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم