زنجیره تامین حمل‌ونقل ریلی کشور شکل می‌گیرد

زنجیره تامین حمل‌ونقل ریلی کشور شکل می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 43982
کمیته ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از کمیته هایی است که با هدف توسعه ظرفیت حمل و نقل ریلی در کشور شکل گرفته است، در این کمیته مقرر شده است که زنجیره تامین حمل و نقل ریلی کشور با تجمیع همه بازیگران این عرصه ایجاد شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمیته ریلی یکی از کمیته های زیرمجموعه ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که از گردهمایی خبرگان زیست‌بوم حمل‌ونقل ریلی برای اجرایی کردن برنامه‌های اصلی خود در توسعه داخلی فناوری‌های کلیدی، توسعه زنجیره تأمین و دیگر فعالیت‌هایی که نیازمند همفکری و مباحثه و رسیدن به اجماع است، تشکیل شده است.

حمل و نقل ریلی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین نوع حمل و نقل در دنیا است. با توجه به اینکه این نوع از حمل و نقل از ایمنی و امنیت بیشتری برخوردار است و امکان راه اندازی آن در درون بافت شهری نیز فراهم است، مسافران و طرفداران زیادی دارد. این صنعت مهم در دنیا با فناوری های روز عجین شده است و مدیران شهری برای افزایش رفاه مسافران، به سراغ هوشمندسازی آن رفته اند. 

 

ارتقای توانمندی‌های فناورانه حمل‌ونقل ریلی

در ایران نیز تعداد مسافران حمل و نقل ریلی، فراوانی زیادی دارد و در لیست پرطرفدارترین نوع حمل و نقل قرار گرفته است. سیستم حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای رفاه در جوامع مختلف محسوب می شود. بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذیل ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته اقدام به تشکیل کمیته ریلی کرده است.

از اهداف این کمیته می توان به «شناسایی قابلیت‌های موجود حمل‌ونقل ریلی»، «کمک به ارتقا توانمندی‌های فناورانه در بخش‌هایی که مغفول مانده است و پر کردن فاصله میان وضع موجود و وضع مطلوب» اشاره کرد. 

زیرکمیته‌های اصلی این کمیته متناسب با اولویت‌ها شکل گرفته و فعالیت خود را شروع کرده‌اند. این زیرکمیته ها شامل کارگروه پلتفرم، کارگروه طراحی و مهندسی، کارگروه زنجیره تأمین، کارگروه پروپالشن و کارگروه بوژی می شود.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم