سنجش سلامت مواد غذایی با آزمون‌های داخلی ارتقا یافت

سنجش سلامت مواد غذایی با آزمون‌های داخلی ارتقا یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72623
تجهیزات پیشرفته و روش‌های کیفیت‌سنجی بومی در یک شرکت فناور، زمینه را برای تولید فرآورده‌های غذایی با کیفیت فراهم کرد.

در دنیای رقابتی میان تولیدکنندگان و بهره‌برداران فرآورده‌های غذایی، کمیت به تنهایی پاسخ‌گوی نیاز بازار نیست و رقابت جدی در تولید با کیفیت و منطبق با الزام‌های سلامت است. بر همین اساس، انجام آزمون و آنالیزهای کیفیت‌سنجی و سنجش میزان سلامت غذا شاید از فرآیند تولید نیز اهمیتی فراتر داشته باشد.

با توجه به این‌که كنترل و افزايش كيفيت محصولات توليدی و مواد اوليه مصرفی يكی از الزامات غير قابل انكار در بهبود روند مستمر توليد به شمار می‌رود و نقش حیاتی را در سلامت جامعه ايفا می کند، یک مجموعه فناور زمینه را برای سنجش کیفیت فرآورده‌های تولیدی صنعتگران حوزه غذای دام، طیور و آبزیان فراهم کرده است

مجموعه آزمايشگاه پرتوآزمون جوانه خراسان سعی کرده است با استفاده از تجهيزات دانش‌بنیانی که بخشی از آن‌ها ایران‌ساخت است، با کار آنالیز ویتامینها و مواد معدنی در صنایع غذایی و مکمل های غذایی دام و طیور و ارزش تغذیه ای محصولات خوراکی را تعیین کند.

 

سنجش آلاینده‌های موجود در فرآورده‌های غذایی

علاوه بر بخش‌های مختلف صنایع و شرکت‌های تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، پژوهشگران و دانشگاهیانی که در زمینه تولیدات و فرآورده‌های غذایی کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام می‌دهند، از این مجموعه فناور خدمات دریافت می‌کنند و می‌توانند کار پژوهشی خود را با استفاده از زیرساخت‌های مستر در این شرکت، به سرانجام برسانند.

یکی از زمینه‌های تولید فراورده‌های غذایی سالم و با کیفیت، استفاده از مواد اولیه برای پرورش و تولید این فرآورده‌ها است. بر همین اساس، انجام سنجش بر روی مکمل‌ها و خوراك دام و طيور یکی از مهم‌ترین بخش‌های فناورانه شرکت پرتو آزمون جوانه خراسان به شمار می‌رود.

شناخت آلاینده‌هایی که سلامت غذا را به خطر می‌اندازند، یکی از بخش‌های مهم در ارائه فرآورده غذایی سالم به جامعه است و بر هیمن اساس کار شناسایی آلاینده‌هایی مانند باکتری‌، ویروس و فرآورده‌های پروبیوتیک در کنار شناسایی میزان قابل استفاده در مکمل‌های دام، طیور و آبزیان، مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش میکروب‌شناسی در این مجموعه فناور است.

 همچنین ایجاد محیط کشت مجهز با رعایت استانداردهای بهداشتی و  ضد عفونی از دیگر بسترها و زیرساخت‌هایی است که فعالان فناور پرتو آزمون جوانه خراسان برای تولید فرآورده‌های غذایی با کیفیت و سالم انجام داده‌اند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
سنجش مواد غذایی کیفیت تولیدات داخلی  را افزایش داد
سنجش مواد غذایی کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد
99/10/27 - 14:07
سنجش محصولات سلامت؛ ارائه خدمات با کیفیت به حوزه زیست فناوری رسید
سنجش محصولات سلامت؛ ارائه خدمات با کیفیت به حوزه زیست فناوری رسید
99/08/20 - 10:44
 تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی
تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی
97/07/23 - 09:41
بیشتر بخوانیم