سیستم‌های مبتنی بر گفتار فارسی تولید شد

سیستم‌های مبتنی بر گفتار فارسی تولید شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 68045
شرکتی دانش‌بنیان که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی و پردازش سیگنال گفتار است، فعالیت خود را از سال 82 شروع كرد. عمده محصولات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت برای نخستین بار در کشور و به صورت حرفه‌ای در حوزه پردازش و تشخیص گفتار ارائه شده است.

 

 

شرکت دانش‌بنیان عصرگویش پرداز با پشتوانه فنی گروهی از متخصصان کشور از دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد و به گفته محمدرضا حسنیان مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، ارائه سیستم‌های مبتنی بر گفتار برای زبان فارسی مهم‌ترین محصول این شرکت است.

این شرکت سابقه طولانی و موفق در زمینه تحقیق و توسعه و کاربردی کردن توانمندی های پژوهشی دارد و علاوه بر ارائه محصولات مختلف در زمینه‌های هوش مصنوعی، پردازش گفتار فارسی و انگلیسی و پردازش تصویر، قادر به انجام پروژه‌های مختلف و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف نرم‌افزاری است.

این فعال دانش‌بنیانی درباره محصولات شرکتشان می‌گوید: نرم‌افزار «نویسا نخستین سامانه تایپ گفتاری فارسی»، «نیوشا به عنوان نخستین سامانه تلفن گویای هوشمند مبتنی بر گفتار» و «آریانا به عنوان سامانه متن به گفتار فارسی با صدای طبیعی» از جمله محصولات شرکت است.

«شناسا سامانه شناسایی گوینده (تعیین و تأیید هویت) از روی صدا»، «جویا سامانه جستجوی عبارات و کلمات در گفتار»، «پوشا سامانه پنهان‌سازی اطلاعات در تصویر (استگانوگرافی)»، «پدیدا سامانه کشف تصاویر نهان نگاری شده»، «پارسیا اولین نرم‌افزار متـرجم گفتار به گفتار فارسی به انگلیسی/عربی»، «نویسیار اولین نرم‌افزار تایپ هوشمند فارسی» و «کارا نخستین سامانه تشخیص فرمان صوتی برای ویندوز» هم از دیگر محصولات این شرکت است.

زمینه‌های فعالیت این شرکت هم شامل «تولید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای هوشمند»، «هوش مصنوعی و شناسایی الگو»، «پردازش سیگنال (گقتار و تصویر)»، «تشخیص گفتار و تایپ گفتاری (تبدیل گفتار به متن)»، «سنتز گفتار و متن خوان (تبدیل متن به گفتار)» و «شناسایی افراد از روی صدا» می‌شود.

همچنین «پردازش زبان طبیعی»، «بهبود كیفیت گفتار»، «طراحی دادگان‌های گفتاری و متنی، طراحی»، «توسعه و پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی مرتبط»، «سیستم‌های تلفن گویا (با قابلیت تشخیص گفتار)»، «سامانه‌های تلفنی مبتنی بر ویپ (استریسک، الستیکس و …)» و «برنامه‌نویسی روی ریزکامپیوترها (DSP، تلفن همراه و …)» از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.

با توجه به نوآوری‌های انجام گرفته در شركت عصرگویش پرداز، این شرکت علاوه بر انتشار مقاله‌های مختلف در نشریات و کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی، دارای افتخارات و تأییدیه‌های متعددی هم هست.

حسنیان درباره صادرات محصولاتشان می‌گوید: با توجه به نیاز فارسی زبانان خارج از کشور از محصولات این شرکت به صورت محدود صادرات داشته‌ایم ولی به صورت جدی تصمیم بر صادرات محصول و حتی صادرات تکنولوژی به دیگر کشورها هستیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم