شرکت‌های ایرانی با ورود به بازار جهانی جهش را تجربه می‌کنند
رجب صفروف:

شرکت‌های ایرانی با ورود به بازار جهانی جهش را تجربه می‌کنند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39645
رییس شورای روسی‌ایرانی روابط اجتماعی در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گفت:



رییس شورای روسی‌ایرانی روابط اجتماعی در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گفت: دستاوردهای شرکت‌های ایرانی شوکه کننده است. محصولات ایرانی قابل‌رقابت با محصولات کشورهای دیگر هستند و در صورت ورود به بازار جهانی جهشی بزرگ را تجربه می‌کنند.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رجب صفروف رییس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی، در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گفت: این رویداد نمایش بهترین کیفت و فناوری نو است که جدیدترین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در این عرصه را به نمایش می‌گذارد.
وی با اشاره به این که جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی برای مهمانان خارجی شوکه کننده است، گفت: ده‌ها تولید و کالایی دیدیدم که منحصربه‌فرد هستند. بسیاری از این محصولات به‌راحتی می‌توانند در بازاری مانند بازار روسیه که مانند اقیانوسی در بازار جهانی است به رقابت بپردازند. محصولات ایرانی از نظر کیفیت و قیمت می‌تواند بازار خوبی را در این کشور به دست بگیرد و برندهای ایرانی جایگاه خود را پیدا کنند.
رییس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی، ادامه داد: تنها حلقه مفقوده این عرصه این است که در مرحله نخست شرکت‌های ایرانی باید کالای خود را با استانداردهای بین‌المللی عرضه کنند، در مرحله دوم مطالعه بازار روسیه است و در مرحله سوم باید فناوری خود را با نمونه‌های مشابه خارجی مقایسه کرده تا بتوانند به خوبی به رقابت بپردازند.
وی بیان کرد: شرکت‌های حوزه فرآورده‌های طبیعی ایرانی میلیون‌ها دلار را به علت عدم ورود به این بازار بزرگ جهانی از دست می‌دهند. این در حالی است که ایران پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، از جمله آن نیروی انسانی، برق و انرژی ارزان در مقایسه با دیگر کشورها، متخصصین پیشرفته و همچنین زمینه آماده در این حوزه است.
صفروف راه‌حل چیره شدن بر این حلقه مفقوده را رعایت استانداردهای جهانی در تجارت عنوان کرد و افزود: با این کار شرکت‌های حاضر در چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با جهشی مواجه می‌شوند و چرخه اقتصادشان به حرکت در می‌آید و به جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کنند.
رییس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی،  با اعلام حمایت از این جهش در شرکت‌های ایرانی گفت: در ابتدا باید خود شرکت‌ها برای این کار دست‌به‌کار شوند و قوی باشند که خود را در بازارهای کشور جای دهند. چراکه در بازار روسیه باید با استانداردهای جهانی ورود پیدا کرد.
وی با اشاره به این‌که در بازار روسیه تبلیغات، لابی‌های صنفی، زیرساخت‌ها و غیره مطرح است که شرکت‌های ایرانی شاید به تنهایی موفق به مدیریت آن نباشد؛ پیشنهاد داد: با همکاری هولدینگ های ایرانی، اتحادیه و سندیکاهای تخصصی با اشتراک 10 تا 20 شرکت می‌توان قوی شد و یک برند جهانی را با نام ایرانی به رقابت بازارهای جهانی فرستاد.
 
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم