شناور مکانیکی با بحران کم‌آبی مقابله می‌کند
با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست معاونت علمی؛

شناور مکانیکی با بحران کم‌آبی مقابله می‌کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 23687
فلوتر شناور مکانیکی برای تنظیم ارتفاع سطح آب داخل مخازن بکار می‌رود و از سرریز شدن آب و هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند.


فلوتر شناور مکانیکی  برای تنظیم ارتفاع سطح آب داخل مخازن بکار می‌رود و از سرریز شدن آب و هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، شناورهای پیشین به دلیل طراحی نادرست و عملکرد ناقص، موجب اتلاف آب می‌شود طراحی و تولید نسل جدید و بهینه‌شده‌ شناور فلوتر با طول عمر طولانی با استفاده از محاسبات دقیق مهندسی در مبحث هیدرولیک و انتخاب متریال صحیح در جهت جلوگیری از رسوب‌گذاری و خوردگی گامی مؤثر برداشته است  این شناور الکترونیکی با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی به‌منظور کنترل سطح مایعات بهینه‌سازی شده است.
محمدرضا مهرافزا عضو هیئت مدیره شرکت مهرافروز بابیان اینکه جهت کنترل سطح مایعات می‌توانیم از فلوترهای مکانیکی استفاده کنیم گفت:  فلوترهای الکترونیک دارای سه الکترود هستند که در سطوح مختلف مخزن قرار می‌گیرند، پایین‌ترین سطح، بالاترین سطح و سطح میانی. این الکترودها با عبور جریان الکتریکی، سطح آب یا مایع داخل مخزن را تشخص داده و پمپ را روشن یا خاموش می‌کنند.
این فعال حوزه فناوری افزود: این شناورها با طول رزوه‌ی بلند بهینه‌شده،  نسبت به کلیه‌ی فلوترهای رایج در بازار طراحی و تولیدشده است و علاوه بر حضور در بازار داخلی می‌تواند سهم بسزایی از بازار خارجی را نیز به خود اختصاص دهد .
مهرافزا بابیان اینکه در حال حاضر با بحران آب و کم‌آبی در کشور مواجه هستیم بیان کرد:  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند در راستای تدوین استاندارد و جلوگیری از واردات بی‌رویه و گسترش محصولات غیراستاندارد، نامرغوب و غیراصولی ما را یاری کرده و به دلیل گستردگی بازار این محصول، با کمک‌های مالی، از قبیل کمک به گسترش خطوط تولید، تولیدکنندگان داخلی را حمایت کند. 
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم