علوم نوین و فناوری‌های همگرا موجب تحول در آموزش‌وپرورش می‌شود
حمیدیه:

علوم نوین و فناوری‌های همگرا موجب تحول در آموزش‌وپرورش می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 30433
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در جلسه کمیته مشترک المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی این ستاد بیان کرد: علوم نوین و فناوری‌های همگرا منجر به ایجاد تغییر و تحول در آموزش‌وپرورش و آموزش عالی خواهد شد.



دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در جلسه کمیته مشترک المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی این ستاد بیان کرد: علوم نوین و فناوری‌های همگرا منجر به ایجاد تغییر و تحول در آموزش‌وپرورش و آموزش عالی خواهد شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیته مشترک المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ستاد و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در راستای برنامه‌ریزی برای برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در سطح بین‌المللی  با حضور امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان و جمعی از مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان تشکیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن تشریح نحوه برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی در 30 سال گذشته، گفت: این المپیادها در جهت ترویج علوم مختلف در سطح کشور و دنیا در حال برگزاری است. برگزاری المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین‌المللی هدف مشترک ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و مرکز ملی استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان است.

وی افزود: این مرکز تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی مسیرها را جهت برگزاری این المپیاد در سطح بین‌المللی هموارتر کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در این جلسه به تشریح اهمیت علوم نوین سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح دنیا پرداخت و گفت: این ستاد در جهت ترویج علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کشور اقدام به انجام فعالیت‌های کلیدی از جمله راه‌اندازی پژوهش سراها و المپیاد دانش‌آموزی کرده است.

وی ادامه داد: علوم نوین و فناوری‌های همگرا تحول بزرگی در آموزش‌وپرورش و آموزش عالی در سطح کشور را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.

پیمان کیهان ور مشاور فناوری، کارآفرینی و تجاری‌سازی ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول‌های بنیادی معاونت علمی  نیز به ارائه گزارشی از روند برگزاری المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: این المپیاد تنها المپیادی است که دانش‌پژوهان آن می‌توانند از گرنت پژوهشی در دوران دانشجویی استفاده نمایند و همچنین در اردوی تابستانی درکنار دانش تحت آموزش‌های فناوری و تجاری‌سازی قرار می‌گیرند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بررسی اقدامات و فعالیت‌های لازم جهت برگزاری این المپیاد در سطح بین‌المللی پرداختند. در پایان جلسه کیهان ور پیشنهاد طراحی ساز و کار فناوری و تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌آموزی را به عنوان واحد جدید در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ارائه نمود که مورد استقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم