فرآورده‌های بتنی بازیافتی از نخاله‌های ساختمانی به زلزله‌زدگان پناه می‌دهد
به کمک یک شرکت فناور داخلی؛

فرآورده‌های بتنی بازیافتی از نخاله‌های ساختمانی به زلزله‌زدگان پناه می‌دهد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 42651
توسط یک شرکت دانش بنیان و با به کارگیری دانش بومی ،فرآورده های بتنی غیر سازه از بازیافت نخاله های ساختمانی در کشور تولید شد .

 توسط یک شرکت فناور و با به کارگیری دانش بومی ،فرآورده های بتنی غیر سازه از بازیافت نخاله های ساختمانی در کشور تولید شد .

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، قادرعلی پور مدیرعامل شرکت آسیا تیکین درباره تولید این محصولات دانش بنیان اظهار کرد : ما با به کارگیری فناوری بومی توانستیم از بازیافت نخاله های ساختمانی ،فرآورده های بتنی غیر سازه تولید کنیم  تا این نخاله ها قابل مصرف شوند .

وی درباره برنامه صادرات این محصولات فناور خاطر نشان کرد : درحال حاضر نمونه فرآورده های بتنی را تولید کرده ایم و درنظر داریم خودروی پرتابل بازیافت نخاله ساختمانی اولین بار در دنیا که طراحی و ساختیم برای مناطق زلزله زده و جنگ زده ی مثل عراق و سوریه صادر کنیم.

علی پور در ادامه گفت :کلبه های پیش ساخته تولید این شرکت برای مناطق جنگ زده و زلزله زده هم قابل استفاده است که این کلبه ها با استفاده از نخاله های ساختمانی تولید خواهد شد .

مدیرعامل این شرکت فناور خاطر نشان کرد : ما از نخاله های ساختمانی فرآورده های بتنی غیر سازه از جمله دیوار پیش ساخته ، سنگ فرش ، بلوک ، موزاییک ،خرده پیش ساخته ده متری و جدول تولید کرده ایم که عمده مواد اولیه  تمامی این تولیدات رایگان و ازنخاله های ساختمانی به دست می آید .

علی پور درادامه گفت : ما نمونه های صنعتی این فرآورده های بتنی را از مواد کاملا رایگان که نخاله های ساختمانی است با تکنولوژی ۱۰۰ درصد بومی تولید کردیم  در حالی که یک سایت بازیافت نخاله ساختمانی در کشور با تجهیزات و ماشین آلات اروپایی با هزینه های گزاف و با خروج ارز از خارج از کشور وارد کرده است راه اندازی و فقط توانسته سنگدانه تولید کنند در حالی که طرح بازیافت نخاله شرکت ما با تکنولوژی بومی غیر از سنگدانه فراورده های بتنی نیز تولید خواهد شد .

وی درخصوص میزان اشتغالزایی ایجاد شده توسط این شرکت اظهار کرد : با تکنولوژی بومی به صورت مستقیم برای 30 نفر اشتغالزایی و به صورت غیر مستقیم نماینده ما در شهرهای مختلف به ۳۰۰ نفر اشتغالزایی با اخذ تسهیلات از ستاد راهبردی اب خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری خواهیم‌داشت و این طرح برگزیده دوم جشنواره آب ، خاک و محیط زیست معاونت علمی در آبان ماه ۹۷ منتخب اعلام شد‌.

علی پور با اشاره به اینکه نخاله های ساختمانی در خاورمیانه با نخاله های کشورهای اروپایی متفاوت است گفت : نخاله های ساختمانی در خاورمیانه کاملا متفاوت با نخاله های ساختمانی کشورهای اروپایی و پیشرفته  است زیرا نخاله های کشورهای پیشرفته صفحات گچی و سیمانی و سلولزی و راحت قابل جداسازی است اما نخاله های ایران و خاورمیانه خاک ، سیمان ، آهک ،اجر مخلوطی از خاک هستند به راحتی قابل تفکیک و بازیافت نیستند در حالی که ما توانسته ایم این نخاله ها را تفکیک و بازیافت کنیم .

پایان پیام /26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم