فرآوری پسته با دستگاه‌های ایران ساخت بهینه شد

فرآوری پسته با دستگاه‌های ایران ساخت بهینه شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70958
شرکتی دانش‌بنیان در دل کویر ایران ایجاد شد تا طراحی و ساخت ماشین‌آلات فرآوری پسته را به نتیجه برساند. در این مسیر هم انواع ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف کاربردی در این عرصه را بومی‌سازی کرد.

سال 76 بود که شرکت صنایع ممتازان کرمان راه‌اندازی شد. شرکتی که طراحی و ساخت ماشین‌آلات فرآوری پسته به صورت اتوماتیک را در دستور کاری خود قرار داده بود. این شرکت در طی این چند سال، دستگاه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری برداشت پسته طراحی و تولید کرد.

به گفته حسین شهسواری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، صنایع ممتازان دو مرحله ساخت ماشین‌آلات خود را توسعه و ایده‌ها و اختراعات متعددی را در زمینه ماشین‌آلات فرآوری پسته ارائه داد و تاکنون چند گواهی ثبت اختراع در این زمینه به ثبت رسانده است.

او می‌گوید: دستگاه‌های «جداسازی خوشه و برگ از پسته»، «دانه‌کن پسته برای پوست‌گیری راحت‌تر»، «پوست‌گیری پسته تازه»، «جداسازی پسته‌های پوک، پوست و خرده خوشه‌های سبک»، «تبخیرکن رطوبت سطحی پسته»، «جداسازی پسته پوست نشده از پسته پوست شده» و غیره از جمله محصولات دانش‌بنیان ما است.

این فعال فناور ادامه می‌دهد: «طراحی و تولید دستگاه جداسازی گرد و خاک و ذرات داخل پسته»، «جداسازی پسته‌های ریز و نامرغوب»، «دستگاه تامین هوای گرم برای دستگاه‌های رطوبت‌گیر»، «خشک‌کن و برشته‌کن پسته»، «جداسازی پسته‌های خندان از دهان بسته» و «دستگاه تولید ماشین باد در فصل‌هایی که خطر سرمازدگی وجود دارد» از دیگر محصولات دانش‌بنیان شرکت است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ایده دانش‌بنیانی؛ درختان پسته زودتر به بار می‌نشینند
ایده دانش‌بنیانی؛ درختان پسته زودتر به بار می‌نشینند
99/04/10 - 13:35
گل محمدی مقاوم به کم آبی تولید و تکثیر شد
گل محمدی مقاوم به کم آبی تولید و تکثیر شد
98/10/29 - 08:41
فرآوری پسته توسط کشاورزان خرده‌کار
فرآوری پسته توسط کشاورزان خرده‌کار
97/08/01 - 11:09
بیشتر بخوانیم