فعالان حوزه سلول درمانی ایران با اصول تولید محصول در آزمایشگاه آشنا می‌شوند
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ؛

فعالان حوزه سلول درمانی ایران با اصول تولید محصول در آزمایشگاه آشنا می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 30491
کارگاه «آشنایی با اصول GLP در توسعه پیش بالینی فرآورده‌های سلول درمانی، ژن‌درمانی و پزشکی بازساختی» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.





کارگاه «آشنایی با اصول GLP در توسعه پیش بالینی فرآورده‌های سلول درمانی، ژن‌درمانی و پزشکی بازساختی» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه «آشنایی با اصول GLP در توسعه پیش بالینی فرآورده‌های سلول درمانی، ژن‌درمانی و پزشکی بازساختی» به مدت یک روز و با حضور دکتر محمدعلویجه از شرکتPharmidex Pharmaceutical انگلیس و جمعی از اساتید متخصص در این حوزه در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه در تاریخ 18 دی ماه 96 و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

محورهای کارگاه «آشنایی با اصول GLP در توسعه پیش بالینی فرآورده‌های سلول درمانی، ژن‌درمانی و پزشکی بازساختی» شامل  فرایند توسعه پیش بالینی فراورده‌های سلولی، استانداردهای کیفیت در مطالعات پیش بالینی، راهنمای GLP، الگوهای پیاده‌سازی GLP است.

GLP قوانین و استاندارد جهانی جهت مدیریت بر نحوه کارکرد و تولید محصول در آزمایشگاه است. از این طریق در حوضه تجربی و نه بالینی می‌توان از صحت هماهنگی، ثبات، اعتبار، قابلیت تولید مجدد، کیفیت و درستی تولید محصولی شیمیایی که شامل تولیدات دارویی هم می‌شود در محیط آزمایشگاهی اطمینان حاصل کرد.

این سیستم در واقع به کنترل کیفیت عملکرد در محیط‌های آزمایشگاهی مربوط می‌شود و از پرسنل (منابع انسانی)، محیط آزمایشگاهی، نحوه جمع‌آوری مستندات و مدارک مربوطه، نحوه کارکرد، لوازم مورد استفاده، مواد خام بکار رفته و به‌طور کل تا کلیه مراحل تولید را شامل می‌شود.

برای اجرای صحیح این قوانین نیاز به آموزش‌های بین‌المللی نیز است. امروزه سازمان غذا و داروی هر کشوری که از این استاندارد جهانی پیروی می‌کند صلاحیت کنترل و تأیید اعمال GLP را دارد و می‌تواند بر نحوه ساخت و عملکرد آزمایشگاه‌هایی که بر این اصول فعالیت دارند نظارت داشته باشد.

یکی از اصولی که در این استاندارد به آن توجه می‌شود، تأثیر مواد شیمیایی بر روی انسان، حیوانات و محیط‌زیست است. همچنین GLP قوانینی بر اساس سیستم کیفیت بوده و نباید با استانداردهای دیگری که توجه بر ایمنی-مناسب مثل عینک، دستکش و لباس‌های کارکنان که برای حفظ ایمنی آزمایشگاه است اشتباه گرفته شود.

کارگاه «آشنایی با اصول GLP در توسعه پیش بالینی فرآورده‌های سلول درمانی، ژن‌درمانی و پزشکی بازساختی» با حمایت ستاد فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم